Afscheidsfeestjes, Memoo, Peluchee doood........ - Reisverslag uit Querétaro, Mexico van Debby Veldhuis - WaarBenJij.nu Afscheidsfeestjes, Memoo, Peluchee doood........ - Reisverslag uit Querétaro, Mexico van Debby Veldhuis - WaarBenJij.nu

Afscheidsfeestjes, Memoo, Peluchee doood........

Door: Debby Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Debby

09 Juni 2010 | Mexico, Querétaro

Dag lieve allemaal,

Ondertussen is alles afgesloten, mijn laatste Rotary meeting, daarin de presentatie gedaan en zowaar Nederlandse boterkoek gemaakt. Huilen hoort weer bij de dagelijkse bezigheid en het komt nu gewoon allemaal wel heel erg dichtbij! Aftellen van dagen aftellen van weken afscheid nemen van mensen en dan weer terug naar het echte thuis waar je hart zou horen te liggen..

Na dat ik mijn blog had afgetypt Zsofia opgebeld en die wilde wel graag iets doen, mijn broer moest contact lenzen hebben en dus zijn we samen naar de Cosco gegaan en daar woont Zsofia ook dichtbij. Haar opgehaald en doorgegaan naar de Cosco. In de Cosco een beetje rondgelopen en toen doorgegaan naar Subway samen, een sandwich gegeten en toen weer langs Zsofia haar huis en kleding enzo opgehaald en toen naar mijn huis terug gegaan en Scarface gekeken. Ik was gewoon in slaap gevallen en werd tegen half3 pas weer wakker op de bank omdat de film was afgelopen maar eigenlijk waren we alle drie in slaap gevallen..

Woensdag was het dan de grote dag! Nederland tegen Mexico en geloof me ik had het er niet makkelijk mee zo als Hollander in een school vol Mexicanen. In school dus de hele tijd erg vaderland trots zeggen Nederland wint wel Nederland wint wel maar later op msn toch even stiekem gevraagd aan Mel euh we hebben toch wel echt een kans he?? Jaaa natuuurlijk was het antwoord dus dat zat wel goed:) Toen het laatste uur met Flo, Hanna en Coco samen met Macey geskyped en de wedstrijd gekeken op mijn comp toen was het al 1-0 daarna rende Tony zowat naar de auto toe en dus snel de auto in met Perla en naar een restaurant, terwijl wij in de auto zaten scoorde Van Persie nog een keer en toen schreeuwde Tony vete Holandesaa vete de mi cochee! Ofwel ga weg Nederlandse ga weg uit mijn auto:p Het restaurant in waar mama voor het eerst uit eten was geweest met alle tequila en een restaurant vol Mexicanen. In het restaurant dus als enige Hollander en ook meegillen wanneer Nederland een goede move maakte, toen scoorde el Chicharito maar nog steeds vrolijk en na de wedstrijd was ik de enige die klapte:) Het was super leuk! Na de wedstrijd kwam Concha en toen lekker gegeten, een carpacio van zalm. Daarna doorgegaan naar een winkel met Concha en zoals gewoonlijk weer helemaal in een deuk gelegen met Perlie en daarna doorgegaan naar de winkel en toen samen met Tony Perla weggebracht naar papa zijn bedrijf want daar waren wat chinezen en Perla moest de tolk spelen. Papa kan wel Engels maar Perla kan het beter. Ik werd voorgesteld als zijn dochter van Nederland en de Chineze mevrouw begreep er geen snars van.. Ik werd uitgefloten door de Mexicanen en iedereen lag natuurlijk weer in een deuk. Toen met Tony doorgegaan naar het bedrijf van opa en oma voor zijn auto. Zijn auto werd niet meer goed gekoeld op een of andere manier en er kwam rook binnen in de auto in plaats van dat het eruit ging. Toen verder gereden en door gegaan terug naar de winkel, hele tijd werd ik Holandesa genoemd en natuurlijk lagen we de hele tijd in een deuk! In de winkel Concha nog even verder geholpen en toen na sluitingstijd ging Tony naar de sportschool en ging ik naar huis.

Donderdag kon ik me dus gewoon weer vertonen op school en de nodige dingen werden naar mijn hoofd geslingerd! Ontzettend gelachen natuurlijk en verder was het wel gezellig. Na schooltijd ging Hanna met mij mee naar huis en die at bij mij, toen vertelde Argel mijn papa en onze chairman dat wij nog niet permiso ofwel toesteming hadden om dat weekend naar Thomas zijn ranch te gaan. Dus Hanna in de stress en dus samen, Thomas bellen, zijn broer, Argel ook van alles en toen bleek dat Memo onze district chairman zijn exchange studenten wel liet gaan! Dus met Memo bellen en toen was alles goed. Hanna was uuuber boos en gestresst! En als hij ons niet laat gaan, ik ga gewoon! In todos modos ik ga gewoon! En ik kijk hem nooit meer aan als hij ons niet laat gaan! Coco en ik hadden zoiets van nou nou Hanna rustig en toen alles was geregeld zei Coco ook, nou was daar al die stress voor nodig.. Daarna met Argel op tulpenjacht gegaan in Mexico! Doorgereden naar plazas de las Americas en een winkel gevonden met oranje tulpen. De tulpen kosten per stuk 50 peso! Dat is verdorie 2.50 euro! Maar okee alles voor Concha en dus gewoon 4 tulpen en dan een oranje stukje ervan laten maken en een fotolijst gekocht. Toen de auto in en neeeeee de tulpen gingen al open! Airco aan in de auto, trillend van de kou dus in de auto en thuis aangekomen alles uit de koelkast gehaald en de tulpen er netjes koud in gezet:) Alleeees voor de tulpen! Toen mijn foto in de lijst gedaan en toen alles al netjes klaargezet voor de volgende dag:) Daarna nog van alles en nog wat geregeld voor de toestemmingen van Lisa en Wouter om naar Queretaro te komen vanaf de andere kant van Mexico en ook om dat weekend naar de Ranch van Thomas te gaan met ons allen. Uiteindelijk tegen 12uur lekker gaan slapen.

vrijdag werd ik om half6 wakker gesmst door Wouter, ik ben bijna in Qro en goeiemorgen, nou het enige wat ik terug smste was fucking goede morgen. Ja erg lekker wakker worden zo.. Toen dus maar gedoucht en omgekleed om naar school te gaan. In school natuurlijk gewoon met mijn laptopje en niks doen en toen smste Lisa uiteindelijk dat ze ook in Queretaro was. Uiteindelijk na schooltijd pikten ze ons op en toen naar huis gegaan thuis samen even bij gekletst en toen door gegaan met de tulpen uit de koelkast en mijn cadeautje naar de winkel. Daar de cadeautjes gegeven en Lisa en Wouter voorgesteld aan de familie. Daarna snel doorgegaan naar Gallerias en bij Sushi Roll samen gegeten. Daarna door gegaan naar huis onze spullen gepakt en toen door gegaan naar de bus centrale in Queratero waar een bus zou komen om ons allemaal naar de Ranch te brengen. De bus zag er niet uit haha er werd in gerookt en ook al in gedronken en toen nog even gestopt bij een tankstation voor degenen die nog sigaretten nodig hadden voor het weekend want de Ranch was natuurlijk in de middle of nowhere! Aangekomen bij de ranch stond de muziek al aan, het was uuuuber groot het leek net een hotel! het was echt een huis alleen voor feestjes en er waren ontzettend veel kamers voor iedereen om te slapen. Er was ontzettend veel drank en een zwembad van 15 bij 30 meter ofzo! Dus met ons allen zwemmen, dansen en het was echt super gezellig! Er waren super veel uitwisselingsstudenten en ook een aantal Mexicanen. Tegen 5uur uiteindelijk gaan slapen en Flo kroop bij mij in bed. Wij hadden een kamer met 3 eenpersoons bedden en 1 tweepersoonsbed. Amanda sliep met haar vriendje in het 2-persoonsbed, Coco in een van de bedden, Lisa in een van de bedden Wouter op een ding en in een slaapzak op de grond en ik in mijn bed met Flo ernaast in zijn slaapzak. In de kamer hadden we al 2 kleine schorpioentjes gedood en ook had er al iemand overgegeven in de kamer. Maar dat was al weer schoongemaakt maar toch ja het was gewoon een bende haha

De volgende dag maakte iemand ons wakker om te zeggen dat het ontbijt er was. Toen bikini’s aan en zwembroeken en ontbeten en de hele dag gezwommen! Super gezellig met ons allen en ook natuurlijk gedanst. Tegen 10uur kregen Flo en ik het toch wel koud, dus samen naar de kamer gerent en de douche aangedaan, samen gestaan onder een lekkere warme douche want het koelde echt af in de nacht! Caro een Duits meisje mijn roommate van de Ruta Maya klopte op de deur en kwam er ook lekker warm bij onder staan! Toen kwam Barbie ofwel Barbara een meisje van Brazilie en ook nog aan en toen gingen wij ons maar warm aankleden:) Toen nog lekker gedanst en uiteindelijk tegen 2uur gaan slapen weer met Flo naast me in zijn slaapzak:) Het feestje, nou ja het hele weekend was als afscheidsfeestje van de Brazilianen. Het was echt super gezellig! Zondag tegen 11 uur wakker geworden en toen weer het zwembad in gedoken:) Ik was uuuuber rood en verbrand door zaterdag en uiteindelijk heb ik dus nog wat uur geslapen binnen in de woonkamer waar er werd gebiljart, geslapen en de voetbal match van Mexico werd gekeken:) Na dat ik wakker werd even mezelf helemaal ingesmeerd en toen normale kleren aangedaan, mijn koffers ingepakt en toen kwam de bus ook al om 4uur om ons weer terug te brengen naar Queretaro. Terug aangekomen in Queretaro haalde mijn papa ons op en hebben we allemaal even lekker gedoucht thuis en toen zijn we met ons allen doorgegaan naar het huis van Miguel, de broer van Thomas. Daar waren namelijk Thomas en Jose van Brasil nog en verder Mango en Duanna nog 2 vrienden. Samen met zijn allen was het plan om naar een bar te gaan. Alleen.. de baren waar wij heen wilden waren DICHT! Half Queretaro afgereden en toen nog steeds niks.. Dus maar naar een oxxo gereden, wat te drinken gehaald en terug naar huis gegaan. Lisa en ik waren eigenlijk zo stuk dat we bij thuiskomen naar bed zijn gegaan en Wouter moest nog door naar Lies haar familie want die zou daar slapen. Daarnaast moest ik natuurlijk ook maandag gewoon weer naar school..
School was zoals gewoonlijk weer normaal en saaaai, eigenlijk de hele dag gewoon geslapen.. was kapot van én het weekend nog en ook gewoon van te veel kletsen met Lisa in de nacht. De laatste uurtjes geskipt met Coco aangezien we weer de enigsten in de school waren.. Na school dus ook met Coco een taxi gepakt naar Gallarias en daar waren Flo, Lisa, Wouter en mijn broer Argel al. Samen daar wat gegeten en toen eerst naar mijn huis gegaan. Ik me omgekleed en toen samen naar het huis van Miguel gegaan. Daar even gezeten en toen samen door gegaan naar College. Een erg leuke gezellige bar en dus veel plezier gehad samen. Tegen half12 weer in huis en toen nog wat gekletst met Wouter en Lisa en toen lekker gaan slapen.

Tegen kwart over 7 maakte Lupita mij wakker, euhm Debby, wil je nog naar school? Ik wordt wakker en schrik er nogal van want natuurlijk wilde ik wel heel graag gaan maarja.. Toen keek ze op haar nextel en zei nou Debby nu is het al 7.15 dus dat gaat het echt niet meer worden. Dus ik draaide me ook maar weer om en sliep weer lekker verder. Tegen half11 kwam Wouter mijn kamer binnen en maakte Lisa en mij wakker. Debb wat doe jij nou nog hier? Hmm jaa mijn wekker is niet afgegaan nee.. Hij vond het een goed excuus:) Daarna even gedoucht aangekleed en toen kwamen Lies en Merel ook aan. Samen even gezeten en gekletst en toen samen met ons allen naar het centrum gegaan. Jose, Thomas, Wouter, Merel, Lisa, Liesbeth en ik. Heerlijke pannenkoeken gegeten en toen nog even door gewinkeld in het centrum samen met Merel en Liesbeth. Toen ook met Zsofia gemeet in het centrum en daarna doorgegaan naar mijn huis met Zsofia en Merel en Lies naar Liesbeth haar huis. De rest ging weer naar het huis van Miguel. Thuis verder gegaan met mijn presentatie en ook alvast gekeken wat ik er voor mee wilde nemen en dat soort dingen. Tegen 11uur ging Zsofia naar huis en kwam ook weer terug, ondertussen zat lies ook al bij mij thuis der presentatie te doen en toen samen Pizza besteld en toen kwam Zsofia weer terug en samen gegeten. Daarna gingen Liesbeth en Zsofia naar het huis van Lies en kwam Wouter ook weer thuis. Hij was nogal boos want zijn chairman had gebeld dat hij naar huis moest en ook Lisa want ze hadden eigenlijk ook alleen maar toestemming tot en met Dinsdag. Maar ze wilden graag blijven tot en met donderdag om nog even uit te gaan en zo maar dat mocht dus niet en dus zouden ze dus woensdag naar huis moeten vertrekken beiden. Dus Wouter kwam boos thuis, toen was ik mijn was aan het doen en aan het uithangen enzo en toen nog even wat dingen verder klaargemaakt en ik was al helemaal op.. Toen kwam Lisa ook thuis en toen dus samen boos en bellen en doen en toen uiteindelijk zijn we maar gaan slapen aangezien ik die dag erna echt wel naar school wilde.

Woensdag dus weer gewoon naar school gegaan en lekker gezellig veel gekletst met Perlie en daarna na schooltijd samen met Coco naar mijn huis gegaan. Bij mij thuis waren Argelito mijn broertje en Wouter en toen samen met hun, Liesbeth, Perla, Coco, Flo en ik dus naar Nabukko gegaan een Italiaans restaurant een blok van mijn huis. Samen daar gezellig gegeten en daarna doorgegaan naar een winkeltje om ingrediënten te halen om dus onze dingen te maken van onze landen. Coco en Lies gingen samen Wafels maken en ik ging Boterkoek maken met Wouter. Daarna in mijn huis dus aan de kook gegaan en Perla was er ook nog, de koek in de oven, het ding zag er niet uit. Wouter wist alles het beste dus ja oké doe het dan zelf maar haha en toen dus naar boven gegaan met Perla, mijn spullen gepakt, tas in gepakt en toen de koeken uit de oven. Alles in de auto, Lisa was er ook weer en dus ook koffers in de auto van hun 2 en toen door gegaan naar het hotel waar de Rotary meetings altijd zijn. Daar aangekomen eerst even alles bekeken, toch wel heeel veel meer stoelen en tafels als normaal.. Maar ni modo zenuwachtig ben ik ja nooit dus waarom nu wel:) Toen eerst maar eens mezelf opgesloten in het toilet, omgekleed, make-up op gedaan want daar had ik allemaal geen tijd voor gekregen thuis aangezien wij 2uur van te voren aanwezig moesten zijn omdat mijn papa de chairman is van de exchange studenten. Na het omkleden was iedereen al aanwezig en was het dus meteen al gezellig! Zsofia was zoals gewoonlijk weer uuuber zenuwachtig en eigenlijk was Liesje ook al niet echt gerust. Ik zoals gewoonlijk helemaal fijn en uiteindelijk kwamen er meer en meer mensen en zaten alle tafels vol. Iedereen begroeten en doen en toen de blazers aan en mochten we beginnen. Coco en Lies deden eerst een deel over Belgie samen en daarna elk apart over hun jaar in Mexico. Daarna mocht ik presenteren en hebben Lisa, Wouter en ik het Nederlandse volkslied gezongen. Tijdens het zingen zegt Wouter dat het fout is, de eigenwijs, en dus ja gewoon weer ontzettende lol. Zelfs Zsofia die als laatste moest ging ontzettend goed! Daarna de kleine Rotary vlaggetjes uitgewisseld en toen samen dus wat foto’s genomen en toen eindelijk de volgens mij veel te harde boterkoek gegeten samen. Volgens Wouter moest ie langer dus ja hij was volgens mij niet lekker! Maar Wouter had een goed excuus met ze die Mexicanen proeven alleen maar iets zoets die merken niks dus aghja. Hanna had iets heerlijks gemaakt een soort sandwich taart en verder Flo met zijn Duitse bier en ovenschaal en ook zsofia had een ovenschaal. De Belgen met hun wafels en dus alles helemaal gezellig! Na de meeting werd Wouter afgezet bij het busstation door mijn pa en wilden Lisa, Lupita, Flo en ik nog doorgaan naar huis. De bus van Lisa zou veel later vertrekken maar uiteindelijk toch naar het station gegaan om dus te checken hoe en wat. En dus Lisa ook meteen afgezet en toen uiteindelijk met Flo en Argelito in een auto door naar huis gegaan, althans dat was het plan. Ik was dood maar dan ook dood op! Maar de jongens wilden perse eerst nog naar Jorge Adrian, een vriend van mijn broer, daar aangekomen wilden ze daar blijven ja dikke doei je brengt mij naar huis ik wil naar school! Dus okee maar dan eerst voor wat chelas wat biertjes gaan. hmm zoals jullie willen maar ik ben kapot, eerst benzine gehaald, toen naar de andere kant van Queretaro maar daar was die winkel dicht, Lisa haar bus vertrok om 00.30 moet je weten en ik was uiteindelijk pas thuis om 2uur! Belachelijk ik was dood op en kapot en ben dus ook rechtstreeks naar bed gegaan! De volgende dag werd ik wakker om 11uur en mijn mama had me dus niet eens wakker gemaakt, mijn telefoon was uitgevallen in de nacht dus ja was nergens wakker van geworden. Op een gegeven moment werd ik gebeld door Merel ja euhm ben jij thuis of op school? Ik ben thuis hoezo? Nou kan ik dan wel bij jou komen want ik ben dus net in Queretaro aangekomen maar Liesbeth zit al in school:) Duus Mereltje was al onderweg naar mij toe en ik ging dus eens even mijn bed opmaken en mijn kamer opruimen en toen kwam Merel inneens mijn kamer binnenlopen:) Eerst maar even gedoucht aangekleed en toen hebben we Flo en Argel eens wakker gemaakt. Samen even ontbeten, wat eieren gekookt met tortilla en toen kwamen Lies en Zsofia ook al langs. Samen met ons allen een film gekeken een nieuwe met Leonardo DiCaprio waarin hij gestoord is en ja ik viel zoals gewoonlijk weer in slaap.. Na de film maar geregeld om naar La Mulata te gaan en dus omkleden en mooi maken en doorgegaan samen naar la Mulata met Argel, Lies, Merel en Zsofia. Daar was het ladies night dus de nodige shotjes en ontzettend veel plezier! Tegen 1uur waren we weer thuis want vrijdag was wel onze laatste lesdag! Ik had geen sleutel mee dus ik nam die van Argel mee en hij zou mij dan wakker bellen en ik zou de deur open doen. Zo gezegd zo gedaan dus en om 4uur ging mijn telefoon pas..

Vrijdag helemaal fris en fruitig naar school gegaan met Lies en Zsofia in de auto en toen een ontzettend leuke dag gehad! Ze doen dat hier zo leuk zo’n laatste schooldag! Dus iedereen op mijn shirt laten schrijven. Er was mariachi en het was dus gewoon 1 groot feest! Super leuk! Mereltje was ook de school binnengekomen en tegen 3uur werden we opgehaald door Bertha de mama van Liesbeth. Samen eerst een bakje fruit gehaald tegen over mijn school bij een kraampje. En daarna dus de auto ingestapt en op het moment dat we weg willen rijden parkeert er een andere auto en die tikt de onze net een beetje aan. Ja zegt Emilio het kleine broertje hij gaf ons een kusje:) Nou even gekletst met die man was niks aan de hand dus doorgegaan naar huis. Thuis gegeten en toen mijn was gedaan, andere dingen gedaan, en toen samen naar Gallarias gegaan met Merel en Liesbeth en Zsofia. In Gallarias kwamen we al wat later aan en dus gingen we er ook wat later weer weg.. Merel ging al rond 6uur die moest haar bus pakken, Lies ging er ook vlak na en Zsofia en ik pas tegen 8uur ofzo. Thuis aangekomen gedoucht, haren gedaan, en toen samen naar het huis van een vriend gegaan van Andres. Andres is de broer van Liesbeth haar familie, hij zat een jaar in België maar is vrijdag avond terug gekomen! We zaten daar dus gewoon met ons allen te drinken en te kletsen heel gezellig en toen kwam hij in eens binnenlopen met Liberio een andere broer die een maandje op visite was geweest. Toen nog even samen door gedronken en gezelligheid en man wat leuk was dat om te zien:) Dat hij zijn vrienden dus weer zag! Daarna in de camioneta van Bertha en Libe doorgegaan naar het huis en dus met het nichtje die ze ook had opgehaald en het neefje en dan Libe en Andres, Coco, Zsofia, Lies, Flo, Liberio en nog 2 nichtjes en ik! Super lachen in die auto natuurlijk en thuis aangekomen stonden de mariachis al klaar! Toen gingen Andres en Liberio dus zingen voor hun moeder om 1uur in de nacht! Voor hun huis, Andres kwam bij zijn poort, springt erin drukt binnen op wat knopjes en is zo binnen, alsof hij noooooit was weggeweest! Daarna dus na 10 minuten kwam dus zijn moeder naar buiten gerent en huilen natuurlijk en omarmen en knuffelen. Super leuk om te zien en wij als andere exchange studenten allemaal toch wel een dubbel gevoel.. Toen Emilio het kleine broertje die zijn broertje echt niet meer los wilde laten arm jong! En toen de papa die de hele verassing had geregeld met de zoons:) Daarna nog even gezongen en toen binnen verder gekletst met alle vrienden en de familie:) Tegen 3uur naar huis gelopen met een vriend van Andres en Flo en toen lekker mijn bed in gedoken met Zsofia.

Zaterdag veel te laat wakker geworden en toen maar eens alle exchange studenten uitgenodigd om onze despedida ons afscheidsfeest te organiseren. Dus tegen 3uur half4 was iedereen bij mij thuis, bij mij op bed en vertel maar wie je wil uitnodigen. De ranch van de ouders van Liesbeth mochten we gebruiken, drinken moet iedereen zelf meenemen wij zorgen voor hapjes en dingen en dan het aantal van mensen.. 200! Alles bij elkaar! Vrienden van school, van uitgaan, van families, de andere exchange studenten! Meer dan belachelijk maar minimaal 200 mensen zijn het al! Maar okee dat geeft ook weer niet dus al die dingen geregeld en toen nog samen een film gekeken en toen in de avond weer met ons allen maar zonder Hanna maar wel met Andres naar de Mulata gegaan:) Heeerlijke muziek hebben ze daar, zowel door de live band als door de Dj en dus de hele avond gedanst op mijn 12cm hakken! Ik ben toch wel even erg trots op mezelf:) Dus het was weer super gezellig en toen tegen 3uur thuis:)

Zondag om 9uur zouden we moeten opstaan om tegen 10u weg te gaan om iets met de familie te doen maar Zsofia en ik waren klaar maar mijn ouders werden natuurlijk pas om half11 wakker.. Had het ook kunnen weten.. Dus om 12uur stonden we voor Lies haar huis en gingen we door met de 2 families en Flo, Coco, Soof, Lies en ik natuurlijk naar een klein dorpje dat een beroemde cactus tuin zou hebben. Daar aangekomen die tuin ingegaan en het was een Duitse tuin eigenlijk, super mooi hoor met al die cactussen met die verschillende verhalen erbij en echt super leuk! Eerst in een kamer wat ze haus noemen met allerlei cactussen en dan met uitleg, toen door naar een ander haus waar ze geplant werden! Allemaaal baby cactusjes! Aan het eind mochten we nog een cactusje uitkiezen ook nog:D Ik wilde natuurlijk een die er niet meer was maar die werd wel even voor me klaargemaakt en geplant in een kopje:) Eindelijk mijn echte Mexicaanse Nopal! De cactus die je hier overal ziet en die heel snel groeit zeiden ze al haha en degene die ze eten in Mexico:) EN jaaa ik ga het gewoon proberen om hem mee te nemen naar Nederland!:D Hoe.. doosje, dingetje ik verzin wel iets haha

Na de cactustuin gegeten met ons allen bij een restaurant naast die tuin en ontzettend heerlijk gegeten! Na het eten doorgereden naar Tequisquiapan en daar nog een uurtje rondgelopen en nog een kruis gehaald. Daarna terug gereden naar Queretaro. Terug thuis de uitnodiging op facebook gezet en toen samen met Zsofia uiteindelijk ook gaan slapen omdat we de dag erna weer vroeg naar Celaya moesten:)

De volgende dag eerst een douche gepakt, toen Zsofia en toen mijn was nog even uitgehangen en toen mijn tas ingepakt en alles klaargemaakt om te gaan. Samen met Zsofia om 10.40 de bus gepakt naar Celaya en in Celaya aangekomen haalde Rosalba de vrouw van Memo onze district counselor ons op. Trinity woont zo goed als bij hun dus die was mee. Toen eerst samen doorgereden naar een nieuwe uber luxe wijk waar hun nieuwe huis in de aanbouw staat. Het moet een prachtig huis worden met zwembad en palmbomen helemaal gaaf maar hij zal wel pas klaar zijn rond Januari, Februari volgend jaar:) Na het huis gezien te hebben doorgereden naar Wall-Mart en alle ingrediënten gekocht om mee te koken. Ik zou de sla klaarmaken dus was op zoek naar mandarijntjes maar aangezien die er niet waren en ook mango erg lekker is dacht ik, ik doe er gewoon een mango in! Thuis aangekomen alles in stukjes gesneden, een uitje een pepino, ofwel komkommer en verder nog de sla zelf en een tomaatje en een appeltje en een mango! Daarna nog even een slasausje in elkaar geprutst met majo, azijn van appel, water en wat suiker en ook deze was heerlijk! Zsofia had iets gemaakt met kipfilet in reepjes en veel tomaten in reepjes en paprika’s. Erg lekker wel en dat met witte rijst en mijn heerlijke frisse sla! Het was helemaal lekker allemaal samen en Memo kwam thuis en ging nog even een margarita maken voor mij en voor Roselba ook en voor de rest een Pina Colada:) Het was hartstikke gezellig en na het eten hebben we eerst heel lang door gekletst en toen zijn de vrouwen door gegaan naar Plaza del Parque. Daar even gelopen en toen bij het terug thuis komen weer naar een ander restaurantje gegaan om te eten. Een Franse bistro was het meer, erg gezellig en een nichtje ging ook mee:) Het was super gezellig! En toen we thuis kwamen kwam Guillerme een Braziliaan die woont in Celaya maar die hier gewoon echt woont met zijn familie nog even langs want die wilde wat vragen aan Memo over een andere exchange student en daarna nog tot 2uur doorgekletst met ons allen hartstikke gezellig:)

Dinsdag pas om 11uur wakker geworden en toen eerst uitgebreid ontbeten en uiteindelijk Trinity bij de buscentrale weer afgezet tegen half2. Daarna doorgegaan naar mensen die Zsofia kent hier in Celaya naar een familie waar ik ook al eens een keer ben geweest met de mama Laura en daarna doorgegaan met Roselba om de meisjes de 2 dochtertjes van Memo op te halen bij school. Ingrid was kapot zo te zien als ze kwam aansjokken en ook Astrid was wel moe. Thuis aangekomen de tafelgedekt, pizza gegeten en Memo wilde perse het eten van gisteren, ik heb 1 punt pizza gegeten en nog erg veel van mijn lekkere sla! Daarbij nog een bruin broodje met weer wat saus die ik had gemaakt:) Allemaal erg lekker dus en daarna ben ik begonnen met mijn blog verder aftypen maar toen kwam Auke online en dus maar eens even bijgekletst met mama en Auke. Na met hun bijgekletst te hebben maar eens naar boven gegaan waar iedereen aan het slapen was, allemaal een siesta dus. Dus ik ben me maar gaan douchen, mijn haren gaan stylen en toen mezelf helemaal klaar gemaakt dus en toen werd Zsofia wakker en de rest ook. Memo kwam thuis van zijn werk en die ging dus ook een douche pakken en omkleden. Om half9 was iedereen zo goed als klaar, alleen was Astrid ziek dus die bleef thuis met mama Roselba. Dus tegen 9uur ofzo gingen Memo, Ingrid de jongste dochter, Zsofia en ik door naar de Rotary meeting. Daar moesten de 6 exchange studenten hun presentaties doen over hun jaar. Dus Zsofia en ik bleven nog maar een nachtje om die presentaties te zien. De presentaties waren nu niet super slecht. Maaar goed.. is iets anders. Van ons was alles goed geregeld, het eten, de presentaties iedereen luisterde naar ons en hier.. De obers liepen overal door heen, er werd gepraat en zo door. De presentaties waren eigenlijk ook gewoon super kort, en saai.. Zsofia en ik zaten naast Memo een jongen van Brazilie een vriend van Armando. We hadden de grootste lol samen aangezien er over Armando en hem nogal veel wordt gezegd dat ze homo zijn haha! Maar oké na de meeting wilden we nog even naar een bar ofzo maar aangezien we in Celaya waren was er sowieso niks open. Dus gingen we door met Memo en Armando en ik en Zsofia naar het huis van Memo de counselor waar we toch al sliepen. Daar doorgekletst tot 2uur eerst en toen gingen de jongens weg. Doorgekletst met Memo en Roselba nog tot 4uur in de morgen! Met wat biertjes, heel veel rode wijn en sky’s! Alles van ons jaar is weer opgeklaard, mama is weer schoon gepraat, alles eruit gegooid en hij begreep niks van alles wat er is gebeurd met familie problemen en alles want er is nooit echt iets doorgekomen bij hem door onze Rotary club! Maar oke.. Nu is dat allemaal nogal laat aangezien we dus al weggaan in hmm ik 18 dagen:S en Zsofia 7...

Nu hebben zowel Zsofia als ik beiden een beetje spijt.. dat we nooit maar dan ook nooit eerder closer zijn geworden met Memo en Roselba. ze zijn gewoon beiden zo super leuk! Ook dit is gewoon maar een familie.. Maar natuurlijk we hielden altijd die gerespecteerde afstand tussen ons en de district chairman. Maar god wat een leuk gezin en ik ben verliefd op Mila de hond en de hond ook op mij want het komt de hele tijd naar mij! We zaten tv te kijken vanmorgen, een film, met het nichtje van Memo en ik was al aan het typen met mijn blog en zei riep Mila toen Zsofia en Mila liep rechtstreeks naar mij legt der hoofd op mijn been en blijft stug bij mij liggen knuffelen! Super leuk beest! Verder de dochters ook schatten van meisjes en gewoon helemaal leuk alles.. In dit gezin eten ze zowaar brood, mooi brood, niet tijgerbrood natuurlijk maar het is wel als brood! Alleen als nog toasten ze het al is dat niet eens echt nodig met dit brood..

Nou nu ben ik weer terug in Queretaro. We hadden nog even gegeten met de familie, toen zijn we afgezet op het station en toen door Roselba en in Queretaro weer opgehaald door Lupita:) Aangekomen in Queretaro kregen we te horen dat mijn hondje, Peluche vandaag is overleden, ze was al uber oud maar toch wel vervelend.. Iedere keer als we buiten zaten, shisha te roken of wat dan ook, die arme hond, liep nog maar half, één oog was huuuge en broodmager.. het at INSECTEN!! Meer niet meer.. armding...

Nu ga ik door, ik ga naar de film met Hanna, Zsofia, Liesbeth en ik dan dus naar sex and the City 2! Dus lekker een meidenavond! Daarna door naar het huis van Zsofia daar slapen en dan morgen de hele dag winkelen met de meisjes! Zsofia heeft van alles nodig ik heb een jurk een lange gala jurk nodig voor de graduacion van school en dus lekker de hele dag op de hort:)!

Nou lieve allemaaaaal! Tot over 17 daaagies! Men wat gaat die tijd nu snel zeg…

Foto’s staan op http://picasaweb.google.nl/debby0546

  • 10 Juni 2010 - 11:32

    Mamalita:

    Hey kanjer, volgens mij heb jij straks een jaar rust nodig met al die drukte om je heen, haha:) Maar de laatste dagen tellen nu langszaam af, ik ontving net de papieren van je nieuwe school dus langzaam gaat alles weer naar het normale...
    Hollanda...
    Eerst gaan we natuurlijk nog even genieten van onze Perlie, de knuffel.
    Dus geniet er maar van, koop die waanzinnige lange jurk die we samen hebben uitgezocht en op naar de toekomst met hele fijne herinneringen. Overigens had ik al verwacht dat Memo niks had meegekregen van alle verhalen van M. Van de rotary hier hebben wij ook niks gehoord. Ik vind het wel knap dat je zo goed bent geworden in het presenteren, is altijd leuk voor je toekomst. Enne vriendschappen kun je ook op afstand onderhouden met twitter, facebook en hyves dus no problemos. Heb je overigens je oranje artikelen nog ontvangen?? De WK start hier op 14 juni en je oranje shirt moet je dan toch echt aan!!
    Dikke kus kanjer de wk finale gaat Perla dus hier beleven want dat nederland gaat winnen staat toch wel heel hoog in de sterren! O ja, laatste verkiezingsnieuws is dat de VVD heeft gewonnen met de PVV dus Nederland gaat weer aan het werk en schopt alle luie dikke mensen van de bank af!! Eindelijk gaat er wat beginnen......
    Dus welkom terug in een nieuw Nederland!!!! heel veel kussen

  • 10 Juni 2010 - 11:35

    Mamalita:

    Vervelend dat het hondje is overleden maar we willen nog steeds geen hond hoor!! BRRRRRRR, we houden het schoon hier! Maar dat willen ze daar ook, ze hebben niet voor niks zo'n aparte ruimte voor die minibeestjes!!

  • 19 Juni 2010 - 06:34

    Auke:

    Nog maar even en dan ben je al weer thuis. Dat jaar is voorbij gevlogen.
    Feestje bij terugkomst en dan weer het "normale" leven. Geniet nog even en vergeet niet om heel veel cadeau's voor mij mee te nemen :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Mei 2009
Verslag gelezen: 2216
Totaal aantal bezoekers 47916

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2009 - 27 Juni 2010

Rotary Exchange Year

Landen bezocht: