Mama weg, laatste Rotary weekend en genieteeen - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Debby Veldhuis - WaarBenJij.nu Mama weg, laatste Rotary weekend en genieteeen - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Debby Veldhuis - WaarBenJij.nu

Mama weg, laatste Rotary weekend en genieteeen

Door: Debby Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Debby

07 Mei 2010 | Mexico, Mexico-stad

En daar was is weeeeeeeeeeer!

Hai alle lieverds nog steeds daar in dat prachtig mooie Nederland, ondertussen zijn er alweer heel wat extreme veranderingen gebeurd en moet ik dus jullie allen snel maar weer eens updaten!

Na het plaatsen van mijn weblog heb ik nog even mama geholpen met de koffer verder inpakken. Ze moest ook al heel erg veel meenemen van mij dus ik hielp maar even:) Ze had echt verwacht met niks terug te gaan maar nee! In de avond gingen we samen met de hele familie naar Harry’s in het centrum. Gewoon laatste avond gespeeld al dacht iedereen dat mama nooit naar huis zou kunnen met die vulkaan. Harry’s was echt super gezellig samen en erna zijn we weer veel te laat naar bed gegaan.

De volgende dag moesten Perla en Tony gewoon weer naar school, mama, Concha en ik gingen door naar de gym. Lekker gesport samen en toen nog de sauna in gegaan en door gegaan naar de markt. Daar heeft mama nog tortilla gekocht en daarna doorgegaan naar de Maripas voor nog wat snoepjes van Mexico en daarna door naar huis. Thuis met mama alles nog een keer uitgepakt en toch maar opgesplitst in 2 koffers.. Het was ook allemaal gewoon veel te veel! Toch nog die enne fles tequila er bij in en ja dan kunnen er ook nog wel Chilis mee.. Daarna met koffers in de auto, Concha weer aan het huilen, door in de auto naar Toks. Daar samen met ons 5en gegeten. Grillo kon niet die had een vergadering jammer genoeg. Nog even lekker Mexicaans gegeten en toen door gegaan samen naar de winkel. In de winkel Tony achtergelaten en Willo de chauffeur opgehaald. Samen met ons 5en dus uiteindelijk door gereden naar Ciudad de Mexico om mama af te zetten op het vliegveld. In de auto begon mama al te huilen.. Dus Concha ook, en ik ook.. In de auto weinig gezegd eigenlijk, mama was natuurlijk weer zenuwachtig en ik voelde mij alsof ik mama nog maar 2 dagen bij me had gehad.. Het is zo snel gegaan! We hadden ook zo’n vol programma! Het was helemaal leuk hoor, duidelijk, anders was het ook niet snel gegaan voor mijn gevoel maar die pinche vulkaan had echt wel een week later mogen barsten zodat mama wat langer kon blijven!

Op het vliegveld aangekomen kwamen we aan in de verkeerde vertrek hal.. Dus in een vliegend treintje door naar de goede vertrekhal, daar samen ingecheckt en man er stond een super grote groep mensen! Allemaal mensen die al 4 dagen wachten op het vliegveld voor een vlucht.. belachelijk! Perla, mama, Concha en ik stonden in de rij, en dus werden wij als drie ook geteld als vliegers terwijl wij dus eigenlijk 3 lege plekken waren.. dus Perla en ik maar snel de rij uit en Concha bleef bij mama om te helpen, dus Perlie en ik onder een tafel zitten, als arme meisjes, veel lol natuurlijk weer. Alvast aan het indenken hoe het zou gaan zijn als we hier samen in de rij zouden staan voor onze eigen KLM vlucht naar Nederland:) Daarna met mama moesten we rennen naar de douane want ze had 20 minuten om bij het vliegtuig te komen om te vertrekken! Dus wij terug lopen en mama moest nog snel naar het toilet, toen kwam er een kerel rennen en die ging me toch onderuit! Perlie en ik weer helemaal in een deuk! De beste man ging ook nog eens alleen voor een biertje haha asiii son los holandesas! Jaa Pearl la neta.. Nou toen heel snel eigenlijk doei gezegd tegen mama, Concha en mama huilen, ik had wel tranen in mijn ogen maar het is zoo anders ik weet gewoon ja tot snel.. veel te snel.. En ja mama zei wel waarom ga je niet mee met mij, ik wil je niet achterlaten.. maar veel keus had ze alleen niet.. Terug in de auto geslapen.. moe zijn.. Denken shit nu echt nog maar even.. nog even GOED genieten dus..!

Thuis te laat naar bed gegaan en donderdag voor het eerst weer echt naar school geweest! School was wel heel erg leuk, iedereen, leraren ook, welkom Debby hehe tjaa.. Was ook zo’n 6 weken ofzo niet meer naar school geweest(A) Maar okee was wel weer gezellig en daarna door gegaan naar de winkel samen, in de winkel maar heel kort gezeten en toen uit eten gegaan bij een Sushi restaurant met Concha, Tony, Perlie en ik dus. Na het eten terug gegaan naar de winkel en toen daar doorgewerkt tot 8uur. Erg leuk wel maar toen belde Martha! DE directrice van de school naar de telefoon van Perlie. Dus perlie holaa waarom wil jij mijn moeder spreken? Hmm het hangt er van af of je haar mag spreken.. Waar hangt dat vanaf? Nou heb IK iets fout gedaan?? Nee jij niet:) Hmm mijn broer dan? Nee ook niet!? Waarom bel je dan? Ik bel over je andere zusje, Debby. Aaah okee wanneer wou u haar spreken:D Okee in een uurtje perfect!

Nou Toen kregen Perlie en Tony het toch wel benauwd aangezien de cijfers van hun nou niet te prefect waren en ja Concha nou niet alles wist.. Dus beiden al redelijk gestrest en ja waarom moest ik nu weer iets fout! Euh ik had geen idee wtf ik fout had gedaan.. Dus goed nadenken en toen kwamen Piggy en Wolf even langs, hun het verhaal en hun natuurlijk lachen aah Debby weer! Maar okee.. Inderdaad om half9 belde Martha terug en wat bleek nu! Met het rapport dat ik voor mijn IPod had laten maken, had ik gewoon keihard de school aangeklaagd!:| En aangezien ik die had laten maken met een ander meisje van school namen hun natuurlijk meteen aan okee dat was perlie.. Maar nee dat was Zsofia en shit dit hadden we natuurlijk nooit bedoeld! Nou ik nogal gestresst en shit.. Wat te doen! Maar okee Tony en Perla blij dat er niet naar hun werd gevraagd:)

Thuis aangekomen nog even wat samen gegeten en toen ook maar naar bed gegaan.. De volgende ochtend veel te vroeg wakker geworden weer maar wel de dag goed begonnen en netjes aangekomen op school:) In school bijna alleen maar geslapen in de lessen, ik begrijp echt niet waarom we nu nog gaan hoor! We doen verdorie niks! Hoeft niet, en is ook niet leuk.. Alleen voor vrienden:S Maar okee.. na schooltijd doorgegaan naar een restaurant, gegeten en doorgegaan naar de winkel. Na het werken doorgegaan naar huis en thuis ook gebleven, eerst een film met Perla gekeken en daarna nog met Tony buiten tv gekeken en lang gepraat. Tegen 12uur ofzo al met Pearl gaan slapen en de volgende dag toen we wakker werden was eigenlijk iedereen al weg.. Dus Perliee en ik rustig douchen, aankleden, make-uppeen en haren doen:) Het was het feestje van lies dus een jurkje aan, sandaaltjes en klaar waren we ervoor:) Alleen tegen 2uur was er nog niemand dus hmm.. Maar uiteindelijk kwamen Tony en Concha dan dus thuis en toen met Tony en Perla door gegaan naar het huis van Diana. Haar opgehaald en doorgereden naar Lies haar feestje, daar aangekomen eerst nog een joekel van een Happy Birthday ballon gekocht en toen samen doorgelopen naar het feestje. Er waren al aardig wat mensen en toen wij aankwamen kwam Lies er juist net aanlopen. Het feestje was heel erg gezellig eigenlijk, veel alcohol, Lies erg vrolijk en haar hoofd nog in de taart. Daarna ook nog een piñata dus het was erg gezellig! Tegen 9uur ofzo gingen we pas weg en we waren er al om 3! Dus tegen 9uur doorgegaan naar Zafa en daar gezellig gezeten met Concha, Grillo en Pearl en ook Tony. Tegen 2uur waren we pas thuis en ik zou eigenlijk weer om 8uur klaar moeten staan op een Rotary dag..

Echt 8uur werd het natuurlijk niet en dus stond ik er pas om 11uur.. ik was al de 2e en de eerste had gewacht op mij dus het maakte niets uit:) Daar aangekomen was er al een aardig begin van de 1 kilometer spelletjes, we moesten een kilometer spelletjes verzamelen. Al deden wij weinig want we konden ook gewoon weinig.. De weg was afgesloten, een echte asfaltweg, de enige in de hele stad geloof ik, een ontzettende invasie van fietsers, skateboarders, skeeleraars, steppers en zo door! Ik had nog nooit zoveel fietsen bij elkaar gezien in Mexico! Geloof me die dingen worden allemaal goed verstopt! Die dag dus weinig gedaan en tegen 5uur samen met ons allen gaan eten. Wel erg gezellig en vanaf daar haalde Victor mij en Coco op.

De lol was voorbij ik moest weer bij een Rotary gezin wonen.. zo was het ook afgesproken voor wanneer Argel dus in België zat. Dus toen mijn spullen opgehaald en daarna nog wat bij het huis van Argel opgehaald en toen doorgegaan naar Juriquilla. Ik heb mijn eigen kamer, badkamer deel ik met het kleine rot zusje maar dat geeft niet, daar praat ik op zich nooit mee. Verder erg mooi gelegen het huis alleen super ver van de stad.. Met Coco verder nog een film gekeken en toen ook gaan slapen..

Slapen lukte nu niet echt.. ik miste Perla ontzettend, ik miste mama alweer en Perlie of Tony is er altijd voor me en nu was er niemand.. Ja een Coco maar die sliep niet in de zelfde kamer en zelfs een verdieping hoger.. Dus pas om 3uur in slaap gevallen en om 5uur begon de muziek al van het zusje.. Lekker dus.. In de school dus het nodige bij geslapen en na schooltijd met Coco een taxi gepakt naar Gallarias. Daar een cadeautje voor Liesje gekocht en toen om half4 dan eindelijk aangekomen met Lies, Zsofia, Hanna en Coco. Het was lies haar verjaardag geweest en drie van ons waren niet gekomen door een ander feestje dus zouden we samen gaan eten in Chilis. Erg gezellig al kwam Flo weer niet opdagen.. Die gaat niet naar school, niet naar ons, is alleen thuis.. Lui rot ding! Maar okee wij hadden het wel gezellig en na de tijd nog even door Gallarias gelopen en daarna haalde Bertha ons allemaal op! Dus samen in het huis van Lies nog even gezeten en toen haalde Victor ons alweer op om door te gaan naar Juriquilla.

Thuis samen met Coco de blazers even mooi gemaakt en toen stomme filmpjes gekeken en weer helemaal in een deuk gelegen! Eigenlijk is het super leuk en gezellig met Coco:) Hij is gewoon uber grappig en dus super gezellig! Weer veel te laat naar bed gegaan dus en in school weer het merendeel geslapen.. Maar geen probleem, na school gezellig met Zsoof en Perlie gegeten en toen doorgegaan naar de winkel met ook Tony. Daar eindelijk Concha weer gezien en toen samen naar het huis gegaan. Daar een jurk gepast en ja de meesten waren veel te lang aangezien hun gewoon veel langer zijn maar deze was prachtig! Dus die jurk mocht ik lenen, als hij niet ondergekotst werd, op de grond belande, er geen gekke dingen in gedaan werden en hij maar heel terug kwam:) Nou dat was natuurlijk niet moeilijk te beloven met een Rotary feestje..

Maar Zsofia kon niets vinden dus door nog even gegaan naar Plaza del Parque. Daar paste ze eigenlijk ook niets en als ze iets paste zag het er nog niet uit.. Dus ik kon het niet eens allemaal mee krijgen want ik moest door naar huis alweer in Juriquilla. Daar aangekomen was Coco nog bezig met pins maken en toen heb ik hem daar maar even van afgekapt:) toen derest van de avond Crapete gespeeld met el Coco en dus ontzettend veel plezier gehad weer! –Mace dat is dat spel met 5 stapeltjes van 1 kaart tot 5 en dan snel aftellen op 1 stapeltje! Super divertidoo!- Nou daarna doorgegaan naar mijn kamer en nog even snel de koffer voor Celaya ingepakt en toen pas tegen 4uur gaan slapen.. Om 5uur ging vrolijk de muziek weer af van Montse - Shawty's like a melody in my head, That I can't keep out, Got me singin' like, Na na na na everyday, It's like my iPod stuck on replay, replay-ay-ay-ay- En dat voor de 2e keer en dan ook nog eens zo vroeg.. Daar wordt je nu niet het vrolijkst mee wakker.. Maar ni modo gewoon opgestaan en de auto klaar in gestapt en toen doorgereden naar Montse haar school, toen samen met Victor en Coco bij Vips ontbeten en toen doorgereden naar Kibbutz waar de RYLA plaats zou vinden.

Kibbutz is een soort ‘tot rust kom plaats’ je mobiel moest je inleveren, ook je laptop en horloge, je hebt er helemaal niks. De kamers zijn dan ook helemaal niks. De douche heel normaal, alles wit en af en toe een schilderij van een foto, een kruis aan de muur en daar houdt het wel mee op. Overal wel mooie bloemen maar die groeiden meer wild dan dat het er nu om was gedaan volgens mij. Bij Kibbutz aangekomen, kregen we door wat voor plaats het was en hadden we allemaal meer zo iets van okee, wij komen hier vrijwillig verplicht als inbounds, we willen best helpen, maar om ons nu in een strafkamp te droppen! Sloeg natuurlijk nergens op.. Maar okee we moesten er maar weer het beste van maken.. Dus eerst samen in de grote zaal, kletsen en weet ik veel wat. Toen door met ons allen naar de kamers en dat soort dingen, ik sliep met Claudia een meisje dat naar Duitsland zou gaan. Daarna moesten we uiteindelijk meeten op het veld.

Daar werden we opgesplitst in teams, ik zat in team Azul, ofwel het blauwe team, we moesten eerst onze schoenen uit doen die opstapelen tegen een losse stok zodat die stok recht bleef staan, allemaal teamwork dingen moesten we doen. Best leuk alleen was het in de brandende zon voor 2uur, zonder water en wind.. Dat is dan dus weer minder leuk! Uiteindelijk mochten we water drinken en Team Azul was 3e van de 4 dus wij mochten pas als derde drinken.. Daarna nog 1 spel gedaan en toen werden we allemaal vast gebonden per paren, ik zat vast aan een meisje, ze zou naar Frankrijk gaan en je zit beiden met de rechterhand aan elkaar gebonden. Op die manier moesten we dus gaan eten.. Lekker.. We aten hamburgers met kleffe patat. Niet echt lekker vond ik ze maar man wat hadden we allemaal een honger!

Na het eten gingen we verder binnen in lokalen spelen doen, praten, over waarom wel waarom niet op een exchange, weer teamwork natuurlijk en zo door. Er was een jongen die helemaal niet op exchange wilde, zijn moeder wilde het, wij probeerden hem de leuke dingen te vertellen maar eigenlijk was het ook een domme jongen.. Hij hield van zijn eigen land ging liever daar door heen reizen, tja ieder zijn eigen keus. Na al die spelletjes moesten we naar buiten naar het hofje, daar moesten we met onze groepen standjes maken voor in die avond, we zouden een Mexicaanse avond houden dus helemaal leuk! Daarna kregen we snel om ons te kleden en te douchen, 1 minpuntje er waren geen handdoeken.. Hmm snel dus maar gewassen na zo’n dag en aangekleed en naar beneden gegaan. Daar was er Mexicaans eten, muziek, en allerlei leuke dingen! Het was super leuk en gezellig! Heel lekker gedanst, de Braziliaanse meisjes dansten nog samba echt super leuk om te zien! Ik WIL naar Brazilië, dat is echt mijn volgende bestemming! Die mensen zijn ook allemaal gewoon zo lief en aardig en vooral erg mooi! Super veel lol gehad met de Braziliaanse meisjes en tegen 11uur volgens mij was het ook allemaal al weer over.. En niks geen gekke afterpartys in de kamers, Claudia ging al slapen ik nog even met Amanda bij kletsen en toen ook al gaan slapen..

Maar het was maar goed ook want om 7uur werden we wakker geloeid! Dus allemaal weer op het veld en Yoga doen! Belachelijk.. Iedereen was kapot, verbrand de meesten van de dag ervoor en dus was iedereen nogal shaggie op dat veld.. Ik in ieder geval wel in de vroege ochtend:) Na Yoga gingen we naar het hofje toe om alles van de avond ervoor op te ruimen samen. Na dat te hebben gedaan mochten we eindelijk omkleden en douchen en daarna ontbijten. Ik heb me moeten afdrogen met een klein handhanddoekje maar okee.. Het ontbijt was best lekker volgens mij en na het ontbijt moesten we weer verder met spelen doen. We moesten een spel doen met een dans, erg grappig wel en daarna met papier zo groot als je zelf en daar moest je op liggen, je omtrek erop laten zetten door een ander natuurlijk en dan konden mensen erbij schrijven wat ze van je vonden. Ik was vertrouwelijk, gek, gezellig, super leuk, drogadicta volgens Thomas haha alleen omdat ik van Nederland ben en verder was ik vooral een gezellig leuk en speciaal stond er ook nog op.. Nou na dat moesten we de koffers pakken, naar de lobby en toen in de grote zaal nog een laatste spel doen, daarna nog werd er papier uit gerold en daar moesten we iets op schrijven op de grond. Daarna kregen we de diploma’s en was de helft van de inbounds aan het janken.. Het was echt het laatste weekend! Zo vreemd! Alles is alweer voorbij! Sommige meisjes gaan al weg in het einde van deze maand..

Na het uithuilen moesten we met ons allen als de inbounds de bussen in en doorrijden naar ons hotel in Celaya. In Celaya aangekomen zaten we echt in een prachtig modern hotel! Het was er echt mooi en het bed.. HEMELTJELIEF! Wat een heerlijk bed was dat zeg! En het aller leukste was dat ik met Merel erin mocht slapen!:D Ze zei al Debb je neemt altijd alles mee, voor aan je blazer, gewoon om te hebben en nou Debb dit wil IK nu eens hebben! Kun jij deze niet voor mij mee nemen?? Euh.. met liefde zou ik het voor mezelf doen maar.. Ook ik krijg dit niet mee haha! Het bed was wit, witte lakens, witte kussens, grote kussens, in het matras zakte je lekker in, het was een boxspring, super heerlijk! Een echte deken met een hoes erom heen als in Nederland en nog een laken het was heeeerlijk!

Het eerste wat we dan ook deden in het hotel was een paar uurtjes slapen en rusten:) daarna de blazer aan en Rotary glimlach op en door naar downtown Celaya! We gingen naar het centrum met een bus en ik moest erin staan.. Met die zware blazer.. waar alles vanaf valt.. bah wat irritant! Maar aangekomen bij de kerk waar iedereen verzamelde moesten we even wachten. Eerst kregen we een speech van Memo dat de RYLA erg goed verlopen was en dat we nu ook nog even braaf moesten zijn want dit waren echt belangrijke Rotary mensen! Dus daar voor die kerk wachten maar eens wat gekke foto’s gemaakt en Merel met haar conflict van ik ben geboren in Nederland maar woon in België was dus ook wel even lachen met de vlaggen op de foto’s:P we hadden geen idee wat we moesten gaan doen en stonden daar dus gewoon te wachten, toen kwam er ineens een optocht! Waar wij dus midden in moesten lopen:S Hoezo ik voelde me een attractie! Maar okee het was wel leuk op zich, daarna doorgelopen naar een gebouw, daar met vreemde mensen op de foto geweest, mensen vragen mag ik met je op de foto.. Euh jaa hoor:S Nou daarna dat gebouw in en braaf gaan zitten.. Daar een uur gezeten, bijna in slaap gevallen en toen dus maar gezellig gekletst met Merel! Na dat alles door gegaan met ons allen naar een taco restaurant en lekker gegeten. Na dat alles was het al 12uur ofzo en dus terug gegaan naar dat heerlijke bed in het hotel!

De volgende ochtend hadden we dan de echte Conferentie, we moesten natuurlijk weer met blazer en alles erop en eraan. Ook moesten we iets netjes aan hebben, geen shorts, geen blote dingen normale shirts en spijkerbroeken. Nou dat netjes aankleden is nooit een probleem bij mij ik kreeg zelfs aan het ontbijt een kus op mijn voorhoofd van het hoofd Memo! Eigenlijk is hij best wel blij met me volgens mij:) Nou na het ontbijt om 9uur waren we dan in de auditorio een soort theater dat het hele weekend voor de Rotary was afgehuurd. Daar aangekomen moesten we in een lange rij gaan staan en kregen we een grote vaandel elk in onze handen gedrukt, de clubs werden gepresenteerd van het hele district dus we moesten bij de club die op de jouwe stond voor het publiek langs lopen:) Nou ik had geen idee meer wat haha maar stond naast Zsofia volgens mij.. Nou daarna moesten we gaan zitten en werd de Rotary bel officieel gerinkeld als het is geopend. De conferentie was oer saai eigenlijk.. Oude mensen die praten over hoe goed ze de dingen doen, hoe veel ze de wereld helpen en zo door.. Ja erg goed allemaal maar wat saai.. 2uur op ons kont gezeten en toen ben ik met Merel naar buiten gelopen, uiteindelijk kregen we ook pauze en toen wat Rotary pins gehaald en Rotary sjaaltjes! Had er meer mee moeten nemen aangezien mama ze nu al heeft ingepikt volgens mij maar okee.. Daarna na de pauze kregen Memo en Roselva ook wel door.. Dit is niet wat voor hun dus met ons allen de bus in en door naar Plaza del Parque om dus een uur daar rond te wandelen en te winkelen en daarna terug naar de conferentie om te eten.

Het eten was wel erg lekker alleen best weinig.. De jongens hadden allemaal nog honger en ja ik vond het wel goed eigenlijk maar die arme jongens.. Daarna terug gegaan naar het hotel en geslapen alweer haha en toen nog even bij het zwembad gekeken aangezien ik zelf niks mee had om in te zwemmen.. Daarna moesten we tegen 7uur weer klaar staan en toen weer door naar de conferentie, in uitgaanskleren maar wel nog steeds netjes en de blazer natuurlijk! Toen die avond Mexico en la Piel gezongen! Ging toch beter dan ik had verwacht! Was wel super leuk en daarna deden de mensen van Leon –een stad- ook nog een act ook wel erg grappig. Na hun act zijn we ook door gegaan na er alweer 3 uur te hebben gezeten. Toen had je de keuze of je gaat uit of naar het hotel, ik ging natuurlijk uit, dus met zo’n 45 door naar Nectar een hele mooie bar in Celaya. Een bar met lounge stoelen, een boom groeit er midden in de zaal, een heel oud pand echt lekkere house, relax muziek en dus helemaal leuk! Het was wel erg gezellig tot dat de meesten natuurlijk genoeg op hadden en Vale ook nog eens drugs in haar drankje had gehad.. Dus toen werd het wel tijd om naar huis te gaan, toen werd Amanda nog opgebeld dat haar vriendje een auto ongeluk had gehad en niet meer kon ademen en toen dus huilende en bange mensen en dus snel iedereen in taxi’s en door naar huis! Nou bij het hotel aangekomen ging het redelijk makkelijk en snel, alleen veel meisjes waren hotelsleutels van geblokkeerd en toen Lauro een Rotary man boven kwam onder het bloed omdat een dronken man iemand lastig viel.. Ja toen mocht er dus ook niemand meer naar beneden! Dus Vale totaal van de wereld in mijn kamer, Dominika ook en dus ja.. Okee water drinken het best even kotsen aangezien je dat zo graag wilt maar drink vooral water en blijf praten.. Nou tegen half5 kregen hun eindelijk de sleutel weer en konden wij dus eindelijk genieten van ons lekkere bedje:)

De volgende ochtend weer vroeg aan het ontbijt en sprak Roselva de vrouw van Memo mij aan. Ze vroeg hoe het met Vale was gegaan, natuurlijk wisten ze dat het drugs was maar het was niet haar schuld dus geen probleem. Nou toen okee wat heb je met haar gedaan, ja water drinken tegen haar blijven praten gewoon zoals het hoort. Aghjaa Debby! Jij bent toch van Holanda? Euh ja.. agh dan weet je natuurlijk wel wat je moet doen:) Euh wat Okee dankje.. Maar ja inderdaad ik wist wel wat te doen:S Aghjaa dat drugsbeeld van Nederland krijgen we nooit meer weg..

Daarna weer doorgegaan naar de conferentie en zowaar in slaap gevallen.. toen nog een filmpje van ons allen en dus moesten we met ons allen op het podium, daarna weer doorgegaan naar Plaza del Parque en weer verder gewinkeld. Veel meisjes moesten nog een jurk of weet ik veel wat voor in die avond.. Gelukkig was ik helemaal klaar. Daarna weer terug gegaan naar de conferentie en gegeten. Daarna door naar het hotel en op bed gaan liggen en dom genoeg zo in slaap gevallen.. Dat ding lag ook zooooo lekker! Ik raakte het aan en ik sliep! Dat had ik nou echt nog nooit gehad!:D Maar okee, ik sliep en werd toen een uur voor klaar te moeten zijn wakker gemaakt, SHITTT Dus snel douchen, haren stylen, make-uppeen en toen gelukkig nog op tijd klaar voor de Baile.

De baile was super leuk eigenlijk! Die Rotary mensen, normaal zo braaf en saai, nu dansen en gek doen samen! Ook was er een Reyna verkiezing, een koninginnen verkiezing. Super mooie jurken echt fantastisch! Hele avond natuurlijk gedanst, op een gegeven moment toch die schoenen maar uit en tegen 2uur stond de bus weer klaar om ons terug te brengen naar het hotel! Terug in het hotel de jurk -van Concha- netjes uitgedaan, make-up eraf en naar de gang waar iedereen op de grond lag op elkaars vlaggen te schrijven.. Om 5uur lag ik uiteindelijk pas weer in bed.. Toen dus mijn laatste nachtje in dat heerlijke zalige bed geslapen:)

De volgende ochtend om 8uur weer wakker, ontbijten en de vlag mee, mensen erop laten schrijven, In het Spaans, Nederlands, Engels, Thai en zelfs Mandarijn! Daarna tegen 12uur werd ik opgehaald met Coco.. Iedereen huilen, ik niet echt tot dat ik die lieve May uit Thailand op me af kwam zien rennen huilend en schokkend.. Het is ook zo shit, iedereen woont zo ver weg van elkaar! Okee de Europa mensen hebben het handig maar verder:s May is zo’n lieverd! In Thailanddd! Dus ja.. Nou verder Amanda huilend in mijn armen, Debb je bent de leukste van allemaal! Kom me alsjeblieft nog even opzoeken hier in Mexico! Ga ik dus ook echt nog even doen:) Ze woont zelf in Wisconsin USA en daar ben ik ook altijd welkom! De Braziliaantjes ben ik bij uitgenodigd, de Duitsers ook, de Franse meisjes moet ik opzoeken en het Australische meisje ook.. Reizen ben ik achter is het leukste wat er is.. Verder ga ik wel op zoek naar een sponsor want ik wil ze echt wel allemaal opzoeken! In de auto vrij wel meteen in slaap gevallen maar ook zo weer wakker geworden, 3 Vocho’s amarillo’s maar die lange lag naast me te slapen dus kon hem niet eens slaan.. Thuis aangekomen met mama geskyped en toen met Coco een film gekeken. De film ging over Brugge en na die film wil niemand meer naar België haha België wordt voor alles en nog wat uitgemaakt dus ik had de grootste lol:P Na de film weer naar mijn eigen bed gegaan en lekker gaan slapen, al sliep die niet zo lekker als het bedje van Celaya..

Maandag kwam Lisa in Queretaro, Lisa is een meisje die ik al kende van Rotary Nederland en die woont in het Noorden van Mexico. Ze kwam met haar Ruta Maya een ochtend door mijn stad heen dus ik had beloofd daar te komen! Dus ik met Coco om 10 uur een taxi gepakt en toen met Hanna, Zsofia en Lies gemeet in het centrum. Doorgelopen naar waar hun waren en man wat was het leuk hun te zien! Het leukste was dat Wouter een andere Hollander waar ik de hele dag gek mee had lopen doen in het museum van Beeld en Geluid in Hilversum er ook was! Dus super leuk en god wat een chille Rotary hadden hun zeg! Ze mochten roken wanneer ze wilden, bij ons moet dat stiekem, het was allemaal heel relaxed en gezellig en gewoon een super leuke groep ook! Er was een jongen van Finland die Hanna al kende en dus mee praatte, er waren 11 Duitsers maar onze Duitser was te lui zoals gewoonlijk om te komen, er waren een paar Belgische meisjes en daar praatte Coco Frans mee en Lies stond met mij en de Hollanders lekker Hollands te lullen! Zsofia kreeg geen aandacht en begon dus te zeuren dat haar voet zo erg pijn deed.. Dus die pakte zo uit het niets een taxi naar huis.. Nou ik gaf er weinig om, ze had het hele weekend al gezeikt om die voet en dan wel naar de Baile met Hakken.. Beeeetje jammer.. Nou toen dus met die groep wat er trouwens maar 28 waren zo Queretaro doorgelopen en daarna mee naar de bus en een foto met Lisa haar Nederlandse vlag gemaakt:) het was echt Super gezellig en ook Perlie was nog gekomen! Daarna dus met Coco, Lies, Hanna en Perla door gelopen naar de Maripas –waar jij die snoepjes voor opa en oma had gekocht mama- en daar ontbeten samen om 1uur:) Echt Mexicaans haha MOLLETEES en daarna samen doorgelopen naar nog even de kerkwinkel en toen nog naar een andere maar die was dicht.. Samen dus toen een taxi gepakt naar Gallarias, Perla ging niet meer mee. In Gallarias met Merel gemeet en toen lekker gewinkeld samen! Super gezellig en daarna met ons allen naar het huis van Lies gegaan. Toen Merel afgezet bij het busstation want die moest terug naar Celaya, Coco afgezet bij Flo die bleef daar slapen, Zsofia afgezet bij haar huis en ik bleef lekker een nachtje bij Liesbeth slapen:)

In de avond een filmpje gehuurd met Libe de broer van Lies en Lies. Samen dus die gekeken, het was the Grutch die enne horror film wat we toen met ons allen hadden gekeken op mijn 15e verjaardag volgens mij.. Nou ik was kapot eigenlijk en viel dus in slaap, ook de broer viel in slaap en Lies lag bang alleen te kijken:p Daarna naar bed gegaan en ik moest bij Lies in bed.. ze heeft 2 bedden, een tweepersoons en een eenpersoons maar ik moest en zou bij der in bed want ze was bang.. Ik viel rustig in slaap zij iets minder rustig.. Toen ik in de nacht wakker werd had ik haar vastgeklemd om me heen! Ze hield me helemaal stevig vast in der armen.

Om 12uur werd ik wakker gemaakt door Lies en die zei dus al eeuh ik weet niet waarom maar volgens mij heb ik je vannacht stevig vast gehouden toen we sliepen.. Euh ja dat klopt Lies, ja sorry ooh geen probleem het sliep wel lekker:D ooh jaa dat vond ik ook al haha goede morgen Nederland! Goede morgen België! Toen samen ontbijt gemaakt en daarna kwam Zsofia, samen met Zsofia onze nagels eindelijk weer een keer laten doen en toen terug thuis geskyped met Maikeltjeee! Was super gezellig en daarna in de avond met ons allen naar Army wing’s gegaan:) Een erg leuk barretje en de jongens zaten aan de Duvel bier en Liesje en ik aan de Corona! Super gezellig! En daarna doorgelopen naar Flo zijn huis en daar nog even gezeten. Tegen 1uur een taxi gebeld en toen met Zsofia, Lies en ik doorgegaan naar Lies haar huis en ook lekker in slaap gevallen weer bij Liesje in bed:)

De volgende ochtend wakker geworden en lekker samen ontbeten, brood met aardbijen hmm! Daarna een douche gepakt en tv gekeken, daarna niks gedaan en toen nog Carpete aan Liesbeth geleerd. Daarna kwam Bertha de mama met een verassing zei ze. Ieder moest een papiertje trekken waar een taak op stond dat die gene moest doen bij het eten. Ik moest de vloer vegen na het eten van de keuken. Ik vond het echt wel heel erg slim van haar aangezien we ook met 5 kinderen waren! Samen lekker gegeten met de familie en daarna mijn taak gedaan. Daarna met Lies nog een keer Carpete gespeeld en daarna series gekeken met Zsofia. Toen belde Coco op dat Daniela de zus van het gezin ons op zou halen bij Flo zijn huis en dus ben ik doorgegaan in een taxi naar Flo zijn huis. Daar thuis even gezeten en toen kwam inderdaad Daniela al. Thuis in Juriquilla aangekomen eerst al mijn kleren weer uitgezocht en opgeruimd en toen met Coco een film gekeken. How High of zo iets wel erg grappig en zowaar in het Spaans! Daarna ook gaan slapen want de volgende dag moesten we eindelijk weer naar school..

Donderdag dus eindelijk weer naar school geweest en school was wel erg gezellig weer:) Perlie had me in ieder geval wel gemist! Haha Na schooltijd stond Thomas in een keer aan de poort en zijn we dus met hem naar het huis van zijn broer gegaan. Daar gezellig samen gezeten en ook Tony en Perla waren even mee. Daarna opgehaald door Elena en toen eindelijk thuis begonnen met mijn blog! Tegen half11 ofzo al gaan slapen omdat ik toch wel moe was..

Vandaag dus naar school gegaan zoals normaal en nu zit ik in de les Fisica mijn blog af te typen:) Ben blij dat ik het eindelijk af heb want ik keek er nogal tegen op.. Straks na schooltijd ga ik met Perla naar Gallarias die moet T-shirts hebben ofzo en Coco gaat voetbal kijken met de jongens.
Nu wordt me steeds duidelijker dat ik echt nog maar 7 weekjes en 3 daagjes over heb en dat ik dus echt nog even goed moet genieten.. Ik vind het gevoel zooo dubbel nu! Aan de enne kant gaat het veel te snel en aan de andere kant kan de tijd niet snel genoeg gaan om weer naar huis te gaan.. Perlie gaat in ieder geval gelukkig nog een maandje mee en als het goed is heeft ze haar ticket geboekt:D

Nou tot snel allemaal! Dikke knuffels en foto’s staan weer op http://picasaweb.google.nl/debby0546 en dan nu onder Mexico 29!

Lieeeeeeeeeeeefs vanuit Mexico Debby!


  • 07 Mei 2010 - 20:39

    Mama:

    Zo grappig om nu te lezen want ik ken de mensen nu, de Gallarias, Molletes heb ik geproefd. Het is net alsof ik er nog ben!! God wat zijn het geweldige mensen en wat een geweldig land! Ik mis Concha heel erg, gewoon als je je deur in de ochtend open doet: Buenos Dias, Commes tas... Geniet ervan lieverd en wat ben ik blij dat mijn Perlie meekomt!! Die gaat zo genieten dat ze nooit meer naar MX wil, haha
    Maar alle gekheid op een stokje: je moet dan wel op zoek naar een sponser maar misschien vind je die wel in Brazilië, volgens mij heb je nog een jaar tegoed!!!
    De eerste feestjes thuis zijn al gepland, we verheugen ons op je thuiskomst!!! Dikke kus mamalita!! Heel veel kussen aan de familie Moraales Juarez!!! Please stuur me even hun adres in de mail voor Tony zijn hollandse voetbal shirt!!! Enne voor Perla's nederlandse kinderboek!!! Die van de winkel is denk ik de beste, vraag Concha even.

  • 08 Mei 2010 - 15:12

    Auke:

    Hey Deb,

    Deze sponsor is bankroetie :-( Ik kom net terug van de motorvakantie met Paul. Heerlijk gehad (Duitsland/Belgie/Luxenburg/Frankrijk), alleen in de bergen erg koud. Een Harley door de sneeuw, dat is geen combinatie. Elke avond uit geweeest,elke dag uit eten en een tank benzine oprijden. FAILLIET !!!!!!!!!!!!
    Dus ............ zoek een andere sponsor.

    Mooi om te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt.
    Ga zo de foto's nog bekijken en vanavond feestje.

    XXXXXX van een verkleumde motorrijder uit NL

  • 20 Mei 2010 - 03:35

    Lisa:

    whoooooooow ik kom in het verslag voor! HAHAHAHA, nice, maar over 2 weken komt er een heel verslag over lisa en haar vrienden uit het noorden! oooooewyeah, vamos a queretaro cabronnes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Mei 2009
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 47915

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2009 - 27 Juni 2010

Rotary Exchange Year

Landen bezocht: