Eindelijk weer thuis, Rotary, genieteeen!! - Reisverslag uit Querétaro, Mexico van Debby Veldhuis - WaarBenJij.nu Eindelijk weer thuis, Rotary, genieteeen!! - Reisverslag uit Querétaro, Mexico van Debby Veldhuis - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer thuis, Rotary, genieteeen!!

Door: Debby Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Debby

18 Mei 2010 | Mexico, Querétaro

Daaag allemaal!

Nu gaat het echt te snel! We zitten nu te tellen met ons allen, de dagen, de weken, de soms bijna geen maanden meer die we overhebben.. Het gaat TE snel! We wilden nog van alles doen, maar we hebben niet veel tijd meer.. Ook komen er steeds meer afscheidsfeestjes al ingepland dat we het gewoon niet meer bij kunnen houden.. Voor ons eigen afscheidsfeestje moeten we ook maar eens beginnen met plannen en verder.. shit genieten moesten we ook nog doen!

Verder gaand bij waar ik gebleven was ging ik dus zaterdag met Coco vanuit Juriquilla naar Queretaro in de taxi naar het feestje van de oom van Perla. Om 3uur uiteindelijk pas een taxi gepakt na eerst eens goed te hebben uitgeslapen. Langs de weg van Juriquilla naar Queretaro zit nu een Harley Davidson winkel! En die werd zowaar die dag geopend dus vol met motoren op de wegen en ook voor die zaak, super gaaf! Daar aangekomen eerst lekker samen gegeten, ontzettend veel mensen waren er! Ik kende de meesten al of in ieder geval de meesten mij al. Zsofia was er ook en het was erg gezellig. Het was alleen zoooo super warm dat we er helemaal gek van werden! Tegen 7uur zijn we dan ook met ons 4tjes naar de bios gegaan. The Back-up plan! Wat een leuke film! Gelachen en zoals gewoonlijk in Mexico in de bios weer gehuild en hij was gewoon echt leuk! Na de film terug gegaan naar het feestje en nog even verder gedronken met Grillo en Concha. Tegen 1uur uiteindelijk een taxi gepakt met Coco en Zsofia terug naar Juriquilla. Samen met Zsofia uiteindelijk tegen 3uur gaan slapen en de volgende dag was het dus in Nederland Moederdag..

Opgestaan en meteen een mail geschreven naar de liefste mama van de hele wereld. Daarna gedoucht en met Zsofia op zoek naar Coco gegaan, een broodje gemaakt en shit.. iedereen was weg! Hmm maar gewacht en Coco op een gegeven moment maar opgebeld, hij pakte niet op dus we hadden echt zoiets van shit. Maar uiteindelijk kwamen Coco en zijn vader dus thuis met boodschappen voor de barbecue. Toen kwam Elena ook nog thuis de mama met de oma van de papa’s kant. Samen gezellig gebarbecued met de familie en daarna hebben Coco en Zsofia en ik films gekeken op m’n laptop in Coco’s kamer:) Ik lag bij Coco op bed en die viel al lekker in slaap.. Zsofia lag op het andere 1persoonsbed en uiteindelijk zijn wij ook beneden naar bed gegaan in mijn kamer die een stuk minder warm is!

Maandag was het voor Mexico officieel Moederdag, ik wilde dus naar Concha! Maar eerst uitgeslapen, geskyped, weer geslapen, was kapot en een beetje ziekelijk.. Door die hitte enzo werd er even gek van.. De lunch was uiteindelijk ons ontbijt en die was wel heel erg lekker! Zalm met salade echt heerlijk! Het toetje was alleen nog lekkerder! Een chocofondue van Nutela Choco en Toblerone en een beetje olie zelf gemaakt! Suuuper lekker:D Met Aardbijen, banaan, meloen, appel alles echt super lekker! Na het eten samen afgeruimd en toen met Coco en Zsofia in de tuin gaan zitten kaarten. Heb ze duizendkaarten geleerd en Coco leerde ons klootzakken. Zsofia vond het alleen niet leuk meer want die was steeds de klootzak haha! Na het kaarten uiteindelijk haha ja we hebben uren gekaart dus uiteindelijk naar bed gegaan want Dinsdag moesten we gewoon weer naar school..

Eerste dag weer naar school was gewoon weer stom en saai.. Beetje op mijn laptop gezeten en dat soort stomme dingen.. Na schooltijd direct naar huis gegaan en gegeten en toen gekaart en even geslapen en toen de film The Butterfly Effect gekeken met Coco. Daarna heel lang gepraat met Coco en toen lekker al gaan slapen tegen 11uur.

Woensdag weer veel te vroeg naar school en weer een normale saaie dag.. Na schooltijd doorgelopen naar de Oxxo met Perlie en voor 100 peso weer van die mundial stickers gehaald:P In de school alle stickers uitgepakt en gesorteerd en er waren 3 Nederlandse! Daarna werden Coco en ik ook alweer opgehaald en hebben we thuis snel gegeten en zijn we daarna op mijn bed in slaap gevallen tijdens een film kijken.. Tegen 7uur moesten we op de Rotary meeting zijn en om half7 werden we wakker door Victor die om Coco riep.. Snel m’n make-up gefikst, blazer aangedaan, en op in de auto naar Queretaro. Bij het hotel aangekomen waren alleen Hanna en Flo er nog maar dus geen probleem. Het regende heeeerlijk! Daardoor waren Coco en ik ook in slaap gevallen haha! Dus heerlijk op het overdekte dakterras gezeten en toen kwamen Antonio en Zsofia ook aan. Toen dus eindelijk gepraat met Antonio en natuurlijk was het over school, we moesten ons de laatste drie weken toch echt nog wel even inzetten en vooral gewoon naar de school toe gaan.. Daarna tegen half9 begon dan dus de Rotary meeting en die was eigenlijk best kort.. Coco was aan het tekenen zoals gewoonlijk en ik was een koe die zei I love Holland! Zsofia was een varken die zei I am Hungary haha Dan was er nog een dikke vlieg die zei I love Shit! –Coco vroeg nog Debby asi se escriben Shit? Ofwel Debby zo schrijf je shit? Jaa hoor hehe- De vlieg was Flo en de shit waar hij aan rook was Hanna, Coco zelf was een cowboy en Lies was een muis, toen werd Hanna boos toen ze zag dat zij de mierda was en toen werd zij dus een konijntje –ook met een achterliggende gedachte volgens mij.. haha- Daarna weer lekker gegeten samen en tegen half12 waren Coco en ik weer thuis.

Donderdag allemaal kapot in school.. althans allemaal..:S Het waren Liesbeth, Coco, Flo en ik.. Hanna en Zsofia hadden erg veel opgestoken van het gesprek van de avond ervoor.. Op school was het best gezellig al sliep ik zowat in alle lessen! Na schooltijd praktisch direct een taxi gepakt naar Gallarias met ons 4tjes. Daar eerst gezellig gegeten en toen gezellig gewinkeld! De jongens hadden schoenen nodig maar konden uiteindelijk niks vinden.. Ze hebben hier meestal maar tot maat 43 en jep onze Coco heeft 45 of 46.. Dus dat werd het niet echt zeg maar.. Tegen 5uur naar Lies huis gegaan met Coco en Lies en toen daar opgehaald om 7uur. Thuis samen met Coco de documentaire van Peter R. de Vries gekeken op het internet als tip van Merel. Coco verstond niet alles dus ging uiteindelijk naar zijn kamer. Na die docu keek ik door naar de docu van Help! Ik kan niet stoppen met schelden. Nou ik lag helemaal in een deuk in mijn uppie dus snel naar boven gerend naar Coco! Die lag al in bed dus oeps.. Maar hij was wel erg blij dat ik hem hier voor stoorde want we lagen samen helemaal in een deuk! Coco heeft wel 20 x gezegd Debby dit is zoooo grappig haha het ging over de ziekte Tourette zo dat je scheld de hele tijd! Een tik is het zeg maar. Tegen 1uur ging ik pas weer terug naar mijn kamer en toen ben ik ook eigenlijk meteen lekker gaan slapen:)

Vrijdag in school was wel gezellig, kort dagje en na schooltijd zou ik met Perlie meegaan:) Coco en Flo waren niet op school want die hadden om half8 afgesproken om met een paar mensen van het zesde semester niet naar school te gaan maar naar een huis om de hele dag te drinken en weet ik veel wat te doen natuurlijk. Het is hun laatste jaar dus vandaar.. Na schooltijd bleek dat Tony zijn linker voorband echt lek was dus moest hij die laten maken, Perla en ik liepen dus alvast door naar de winkel. Aangekomen in de winkel was Concha hard bezig met de laatste dingen te doen voor Jessy haar eerste communie. Dus Concha met van alles en nog wat geholpen, armbandjes geregen en boekjes in elkaar gezet en in plastic gedaan. Met Tony en Perla even snel wat gegeten al praat Tony eigenlijk niet echt tegen me dus het was nogal ongemakkelijk allemaal. Maaar ik heb aaltijd plezier met Perlie dus helemaal geen probleem hoor:D Ik vertelde haar over het programma van de avond ervoor en over hoe Coco niet meer bij kwam! Super gelachen natuurlijk en dat een van die jongens in die documentaire altijd chicken zei dus ja dat was ook wel super grappig! Na het eten Concha verder geholpen en toen tegen kwart over7 een taxi gepakt door naar de film. Daar kwam Coco ook en verder waren er nog Pollo, George, Gallo, Tony Saldiva, Monse en dan ons 3tjes. De film was een horror film, Monse wilde die perse zien dus gingen we naar die film. De film hete A Nightmare on Elm Street, wat een enge kut film! –sorry voor mijn taalgebruik mama maar heb er geen andere woorden voor- Ik heb letterlijk zitten gillen in de bios! Coco zat naast me die was er gewoon om aan het lachen verdorie en ik gillen van schrik, handen voor mijn ogen maar toch willen kijken, tegen Coco aan, zijn hand kapot knijpen haha Debby het is echt maar gewoon een film! Na de film stonden we buiten, iedereen was bang, in een keer Pollo die wijst ergens naar, maar bleef wijzen iedereen kijken wat is er nu wat doe je nou gek.. Stond er een jongen met exact dezelfde trui als de moordenaar haha verder elkaar natuurlijk gek maken en uiteindelijk hebben Coco, Perla en ik maar een taxi gepakt want papa en mama zaten ergens te eten en Tony was in de sportschool. Dus in de taxi naar huis zonder sleutels en niemand was thuis! Shit staan we daar in het donker voor de deur, Perla zegt ik ga mama bellen, dus wij Concha bellen maar toen kwam gelukkig Tony al de bocht omrijden. Dus wij konden gelukkig naar binnen en toen samen eerst iets te eten gemaakt en toen samen in de bar de film van big Mike gekeken de film The Blind Side om toch even weer wat vrolijker te worden samen. Tegen 12uur naar bed gegaan allemaal en toen nog tot 3uur doorgekletst met een doodsbange Perla. Ik viel gewoon in slaap was gewoon echt kapot dus geen probleem maar Perlieeee haha Ik nieste blijkbaar heel hoog in een keer in mijn slaap toen zij eindelijk bijna in slaap kon vallen! Nou ze schrok zich wild en kon dus nog langer niet slapen haha

De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt door Concha tegen 10uur snel een douche gepakt en toen samen aangekleed met Perlie, ze vertelde me in geuren en kleuren hoe ik nieste en hoe dat leek op gillen en hoe ik erna begon te snurken en hoe ik lekker sliep en zij doosbang was haha! Daarna wat gegeten samen met el Coco en Concha was nog bezig met van alles voor Jessy. Daarna met ons 4tjes Concha geholpen met alles wegbrengen naar de feestlocatie en toen snel weer naar huis scheuren en een gestreste Concha, snel omgekleed, opgemaakt en toen om 1uur zaten we dan eindelijk in de kerk voor de eerste communie van Jessy. Ze was echt de mooiste van allemaal en het was eigenlijk best een leuke dienst:) De man, de priester zeg maar die sprak niet zo moeilijk oud Spaans dus ik begreep het zelfs allemaal:D De eerste communie heb ik dus nu geleerd is om dus het eerste witte rondje van eetpapier te eten met een slokje wijn als in symbool voor dat je Jezus zijn bloed drinkt en zijn vlees eet! Zodat hij altijd in je leeft zoals met je.. Jajaa ik begreep het volledig. nou de kerkdienst was best leuk, Concha en Grillo als peetpapa en peetmama speelden er dus ook een rol in die moesten de kaars geven en weet ik veel wat allemaal en tegen 3uur waren we weer thuis want Grillo wilde wisselen van kleding aangezien dat pak veel te warm was haha en de Chocolade van de Chocofondue lag ook nog thuis. Daarna terug doorgereden naar de echte feestlocatie en toen kwamen we erachter dat Perlie met de kaart ons in de ochtend helemaal om had laten rijden terwijl we al zo’n haast hadden:P Bij het feestje aangekomen was de mama van Jessy helemaal in de stress want het eten was nog niet gearriveerd. Gewoon rustig gaan zitten en uiteindelijk kwam het eten wel Mexicaans een uur te laat maar het was wel erg lekker, daarna tegen 7uur brachten Tony en Perla mij en Coco naar een plek waar we een taxi konden pakken en zo door gegaan terug naar Juriquilla. De taxi was trouwens de vetste ooit waar ik in had gezeten in Mexico! Zie de foto’s;)

In Juriquilla aangekomen is Coco praktisch meteen gaan slapen want die was eigenlijk niet helemaal lekker, ik denk dat hij te veel zon had gehad want hij werd gek van de warmte en zijn hoofd deed de hele tijd pijn. Ik ben dus ook maar naar mijn kamer gegaan, heb me gedoucht en toen alle afleveringen van tienermoeders gekeken op sbs6 uitzending gemist! Super leuk zo in het Nederlands:D Tegen 1uur ofzo dan ook pas gaan slapen..

Om 9uur werd ik weer lekker wakker en snel gedoucht, Rotary polo aan, sportief broekje aan en sneakers aan. Toen om 10uur stonden Coco en ik voor de Mega supermarkt in Queretaro. Flootje was er ook al en eerst maar eens de supermarkt in gegaan want we hadden allemaal honger.. En we moesten sowieso lunch enzo meenemen en we hadden niks.. Dus wat broodjes gehaald en kaas en ham en toen buiten even wat gegeten en toen arriveerde Lies ook al en Hanna en Zsofia stonden ook al bij de andere Rotary mensen toen we daar aankwamen. Toen met ons allen in auto’s gestapt en zo’n uur verder gereden. Daar was een busstation waar je naar het toilet kon gaan en een marktje. Van daar uit doorgegaan met de hogere auto’s door de bergen gegaan de middel of nowhere in gegaan. Er was werkelijk niks.. Tot dat we stopten in een straat, er stonden aardig wat kinderen en die sorteerden wij dan als in jongens bij jongens en meisjes bij meisjes, de baby’s samen zo door. Voor iedereen hadden we speelgoed. Van zo’n klein iets, een barbiepop en een knuffel voor alle meisjes, zo blij, een dikke glimlach na je eerst verlegen aan te hebben gekeken bij het aanpakken, dankjewel zeiden er ook niet veel. Maar Liesbeth zei ook al, het lijkt juist zo hoe ouder het wordt hoe minder dank er van af gaat, alsof ze zich haast schamen voor hun situatie. Maar ik denk ook wel dat dat het geval was.. Maar al die kleine kinderen! Zoo leuk en blij van zo’n klein iets! Het was echt super leuk om te doen! We zijn 3 wijken afgegaan en toen terug gegaan. Het regende zo goed als de hele tijd daar in die bergen en het was er ook een stuk kouder! Ik had mijn Ay Guey vest aan en de Rotary lag er de hele tijd om in een deuk! Ay Guey is hier een uitspraak en dat staat dus groot op mijn rug. Het was super gezellig eigenlijk echt! Tegen 4uur waren we weer terug voor de Mega in Queretaro en toen kwam Lino de papa van Liesbeth ons ophalen, Coco en ik gingen ook naar Lies haar huis. Daar eigenlijk praktisch niks gedaan en toen doorgelopen naar Argel en Lupita. Die waren net terug gekomen van hun Europa reis. Daar was het wel even gezellig en ook afgesproken dat ik dan dus die volgende dag gewoon weer naar huis kon komen. Ik ga bij het thuiskomen gewoon alles moest inpakken enzo en dan de dag erna alles meegeven aan Victor en ik kom dan na school gewoon thuis.

Victor belde op een gegeven moment Coco op dat hij al stond te wachten voor het huis van Lies. Hij was gelijk al boos omdat we niet op de plek waren waar we hadden gezegd te zijn, dus snel van de enne kant van de straat naar de andere kant gelopen, ik mijn spullen uit het huis gehaald en toen ook de auto ingestapt waar Coco al inzat met Victor dik in discussie. Op dat moment dacht ik echt wel even shit.. Vrijdag avond had Concha vergeten te bellen naar Victor nou nee eigenlijk waren wij vergeten te zeggen dat Concha Victor moest bellen en dus wist hij niks ofzo en dus was hij boos, en nu TE laat volgens hem:s Ja ik heb haast zei die! Nou we kwamen thuis meneer zat voor de tv, haaaaast! Ik dacht echt wel even shit.. en nu ga ik morgen weg en is Cocootje alleen.. Hij was ook nog steeds ziek en ja.. best zielig.. Hij ging dus ook meteen weer naar bed en ik op mijn computertje en mijn kamer leegpakken. Toen tegen 12uur lekker gaan slapen aangezien ik die volgende dag, de laatste keer om 5.45 uit bed zou moeten:)

Om 6.40 zaten we allemaal klaar MET al mijn spullen in de auto en gingen we door naar school, tot aan Monse haar school geslapen in de auto en toen begonnen Victor en Coco weer in discussie te gaan. Coco wilde na schooltijd met Lies mee naar huis om de Belgische presentatie voor de Rotary te maken en er ook maar blijven slapen eigenlijk. Wat is de reden dat je daar überhaupt naar toe gaat? Weet je als je niet bij ons wilt wonen zeg dat dan ik regel het er is geen probleem. Nou Coco had zoiets van ja ik wil daar gewoon naartoe klaar. Ja zegt Victor weet jij dat wij gisteren aan het werken waren met Monse voor huiswerk, zoals altijd zegt Coco en weet jij dat mijn moeder in het ziekenhuis lag afgelopen week? Als u mij niets zegt dan kan ik dat toch niet weten zegt Coco. Ja je bent nooit thuis wanneer kan ik het dan zeggen! Coco nou dat valt best mee ik ben iedere dag thuis. Nou nee je hebt alweer 2 nachten in de week ergens anders geslapen, op vrijdag en vandaag dus zoals je wilt. Nou bij school aangekomen was Coco aan het koken maar toch blijft hij altijd rustig.. We komen altijd te vroeg aan dus hij kon eerst nog 20 minuten tegen mij doorrazen.. Arme Coco..

De lessen waren saai, ik zat een beetje op mijn laptop en dat was het, in de pauze was het nog koud omdat het de dag ervoor had geregend dus ik had mijn vest nog aan. Ik stond te kletsen met Perla, Pollo, Gallo, Coco, Lies, Parra iedereen zo’n beetje stond er bij toen kwamen er een keer en Martha en Edmundo naar me toe, ze tikten op mijn rug. Ik draai me om ik dacht wat is dit nu weer.. Ja euhm weet je wat er op je vest staat? Ja Ay Guey. Ja je weet toch wat dat betekent. Ja hoor, Nou ja doet hem nu maar uit alsjeblieft want dat mag je dus echt niet aan hebben in school. Ik doe hem dus netjes uit en toen zag meneer Edmundo dat ik dus mijn schoolpolo ook niet aan had want ik had een normale witte aan aangezien mijn anderen dus vies waren en ja er zat rode chili op.. En bij Coco kon ik die niet meer wassen. Dus ik moest na de pauze doorkomen naar zijn kantoor, en hij nam verdorie mijn vestje mee! Ay guey wat je uitspreekt als ai wey dat heeft dus niet echt een betekenis eigenlijk. Het is geen scheldwoord maar volgens Edmundo zoals hij uitlegde was het een offensief woord. Het is meer als iemand je aantikt zeg je Ay Guey, of ja ik weet je mag het alleen gebruiken met vrienden, niet zeggen tegen een meisje als jongen en je mag het ook niet zeggen tegen volwassenen of belangrijke personen. Maar ik weet het is GEEN scheldwoord. Ik vraag nu net in de klas ja wat betekent het letterlijk, ja hmm misschien als in ay pendejo ofwel hé klootzak.. Maar dat is het niet, eigenlijk is het gewoon een woord dat je zegt. Iedereen maar dan ook iedereen zegt het.

Nou na de pauze ging ik dus naar Edmundo zijn kantoortje toe, daar aangekomen zei hij ja wacht buiten maar op mij. Dus ik zat buiten op een bankje, koud zonder vestje eigenlijk wel een beetje en een meisje dat naast me zat moest ook op hem wachten. Ik vroeg waarom zij er zat, zij zat er omdat haar broek nogal gescheurd was. Je moet een nette spijkerbroek aan hebben. Nou ze had een vette scheur op der knie op der kont en zo door haha dus dat werd hem niet.. Daarna het hele uur gepraat met haar over de exchange de school en zo door, eigenlijk best gezellig. En ze vroeg hoeveel jaar ben je al in Mexico dan? Euhm.. 9 maanden.. Huh negen maanden?!:| Je spreekt perfect Spaans! Gracias! Daarna kwam Edmundo eindelijk naar ons toe, okee ja jij met je broek, bel je moeder maar op die moet je nu ophalen dat kan gewoon niet hé dat weetje. Ze bleef beleefd, si cierto ja je hebt gelijk en weet ik veel wat..:S Toen tegen mij tja Debby je weet dat je je Polo aan moet hebben, ik legde uit dat ik hem dus niet meer kon wassen dit weekend enzo en dat ik ga verhuizen aghjaa ik moest alsnog Argel opbellen en moest ook naar huis. Over mijn vest, Edmundo dat is gewoon maar een merk hé. Ja Debb loop even mee naar binnen, kijkt hij me lachend aan, ja ik weet je bent een exchange student je snapt dat niet, maar dat kun je gewoon niet dragen in school. Beter niet. Okee fijn nou Argel opgebeld die lachte me letterlijk uit en toen haalde Argel me op met Argelito.

Voor het eerst weer thuis gekomen dus en toen eerst geskyped met mama en Macey:) daarna kwamen mijn koffers aan die door Victor werden langs gebracht en toen begonnen met alles uit te pakken. Daarna kwam Zsofia langs en gingen we met Lupita in huis lekker Mexicaans eten. Lies belde dat de jongens bij haar waren dus liepen Zsofia en ik de straat door naar Lies haar huis. Daar hebben we samen eerst nog het begin van de horror film van Elm Street gekeken maar Zsofia is daar zo bang voor dat we toch maar Alice in Wonderland erop hebben gezet:) Best een leuke film al begreep ik het soms niet meer. Na de film doorgelopen met ons allen naar mijn huis en daar ben ik verder gegaan met mijn koffers. De rest was aan het praten met Argel voor toestemmingen voor reizen en dat soort dingen allemaal. Tegen 10uur was iedereen weg en heb ik nog wat gegeten met Lupita en Argel, Argelito kwam later ook thuis en ik had vast de cadeautjes gegeven voor de familie. Argel was blij met zijn Nederlandse shirt en Lupita vond de kaasschaaf meer dan geweldig! Ze kon niet stoppen met kaas schaven. Tegen 12uur naar bed gegaan en voor het eerst dus geslapen in mijn nieuwe huis alleen in dat joekel van een kingsize bed!

Vanmorgen stond ik netjes op tijd klaar om te gaan, Argelito was weer aan het treuzelen.. We stopten voor Liesbeth en Coco en toen kwamen we precies op tijd aan op school! Nu zit ik in mijn laatste les en ik ben eindelijk klaar met schrijven…

Nog eventjes, nog 3 weekjes met deze week er al bij geteld nog naar school en dan geen lessen meer:D Eindelijk! Ben er meer dan klaar mee! Verder nog maar 6 weekjes in Mexico.. Gaat nu echt wel super snel hoor! Niet te geloven :D

Nu tot snel allemaaaal kusjeeeees en foto’s staan weer op http://picasaweb.google.nl/debby0546 en dan nu onder Mexico 30!

  • 18 Mei 2010 - 20:39

    A.van Rooijen:

    Hallo Debby nog bedankt voor je kaart.We hebben een mooie dag gehad , allen geen Debby . Maar we doen het over als je er weer bent,in September . Je Mamma laat je wel fotos zien . Groetjes meer vertel ik nu niet .Oma en je Opa van Rooijen .

  • 18 Mei 2010 - 20:57

    Auke:

    SUPER

  • 18 Mei 2010 - 21:14

    Mamalita:

    Wat zag Jessy er prachtig uit, dat heeft toch echt wel wat en Concha kennende was ze helemaal in de stress...
    Gaaf die jurk trouwens van Concha!!! We zijn net terug uit Almere, super gezellig maar je houdt het te goed hoor! Ik zal je de foto's toesturen, we hadden echt geluk met het weer. Jij hebt het te warm en wij veel te koud! Dikke kus mama, PS al lid van de sportschool? met die nutella toetjes zou ik elke dag gaan!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Mei 2009
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 47913

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2009 - 27 Juni 2010

Rotary Exchange Year

Landen bezocht: