drukte, examens, kerstmis en 30 graden! - Reisverslag uit Querétaro, Mexico van Debby Veldhuis - WaarBenJij.nu drukte, examens, kerstmis en 30 graden! - Reisverslag uit Querétaro, Mexico van Debby Veldhuis - WaarBenJij.nu

drukte, examens, kerstmis en 30 graden!

Door: Debby Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Debby

15 December 2009 | Mexico, Querétaro

Hola lieverds in dat über koude Nederland!

Zoals ik al vertelde in mijn vorige blog, mijn leven wordt normaal.. Maar wat geniet ik er nog steeds van! Mexico op z’n best; plannen veranderen met de dag of zelfs met het uur. Maar toch genieten we nog steeds samen van alle leuke en spontane acties en vooral van dit nog steeds heerlijke weer in de namiddag! Zo’n 30 tot 35 graden rond 1uur tot zo’n 5 is toch wel heel erg lekker:) Ik moet toegeven we doen weinig met dat mooie weer aangezien we nog allen in lange broeken lopen en truien.. Maar toch is het wel veel lekkerder moet ik indenken dan die barre kou bij jullie in Nederland;)

Ik zal eens diep moeten brainstormen nu over wat ik ook al weer allemaal heb gedaan de afgelopen week.. Ik heb niets opgeschreven en aangezien mijn leven hier voor mij ook gewoon doorgaat moet ik echt even goed nadenken!

Zaterdag ben ik in ieder geval met Hanna en Lies naar downtown gegaan:) Ze kwamen beiden bij mij thuis en toen zijn we samen van mijn huis naar het centrum gewandeld. Het was de eerste keer dat we dat deden en het was eigenlijk hartstikke leuk:) het was 15 minuutjes lopen mas o menos en eerst over de zwarte markt gelopen dat voor el centro ligt. Nou wat een dingen.. Het leek Beverwijk wel! Je kunt daar dus echt alles kopen en op het moment hoorde je van alle kanten vals kerstmis gepiep uit bewegende kerstbomen en knipperende lichtjes. Die lichtjes zijn hier trouwens allemaal flikkerend in Mexico, vrij irritant hebben wij ondervonden.. Daarna doorgegaan naar downtown, samen met de meisjes gezellig ergens wat gegeten en toen door gegaan naar de kraampjes en alle winkeltjes om nu voor hun families thuis cadeautjes voor kerst te kopen:) Het was supergezellig samen en ook heerlijk weer! Daarna terug gelopen, weer over de zwarte markt en jajaaa New Moon gekocht! Ofwel twilight2 –jep net in de bios dus inderdaad pirata- en dat voor wel 20 peso’s! 1 eurieee! Doorgelopen naar huis en toen samen de film gekeken:) Ik was wel de enige die hem nog niet had gezien maar agh Hanna en Lies keken graag nog even mee hoor;) Voor kenners.. Jullie begrijpen ons:)

Hanna bleef gezellig nog een nachtje bij mij slapen en Lies ging in de avond, tijdens de film trouwens, maar wel NA het goede stuk;) Terug naar huis. Zondag morgen kwam de hele familie bij ons ontbijten:) Dat was wel erg gezellig. Na het ontbijt hebben we het hele huis hier eens kerstmis klaar gemaakt! En jajaa met knipperlichtjes en al, zingende Kerstmannen, zowel in Frans, Spaans als Engels en verder nog zingende kikkers en kerstkleedjes etc.

Mexico en kerst.. Wie had dat gedacht, maar wat een versieringen! Bij Perla thuis op het moment echt belachelijk! Overal iets voor kerstmis, zoals het was voor Halloween maar nu erger en zoo ontzettend gezellig! Alles is versierd, tot de toiletten nu met kersthoesjes en dingetjes en de handdoekjes met een rendiertje en verder kransen aan de deuren, beeldjes en de kerstboom en alles gewoon heerlijk kerstig:)

Zondag verder weer te laat naar bed gegaan en gewoon wel een gezellige familiedag gehad:) Op maandag moesten we dus weer naar school.. Maar nu moesten we er wel pas om half9 te zijn(A) slapeeen hmmm het heerlijkste wat er is! Maar om half9 begon dus ons ‘examen’ deze was een kwestie van aanwezig zijn.. Het was een congres, belangrijke mensen die praten.. En dan 3 mensen en dat dus tot 12uur.. Saaaai! Zelfs voor Mexicanen was het saai. Ik zat naast Perla dus dat was wel erg gezellig:) Maar oké als de spreker steeds je richting uit kijkt.. Dan wordt het eng en hou je je mond wel;) Na schooltijd kregen we taco’s in school met wat te drinken. Daarna samen met Perla en Tony naar hun huis daar waren we met Hanna en Flo en dat was dus gewoon gezellig! De bedden lagen nog bij Perla op de kamer, Hanna en ik hebben Perla haar muren ondergekliederd met een pen die je alleen ziet bij een blacklight en dat was natuurlijk supergezellig! Toen bedachten we ons dat we ook nog Spaanse les hadden en toen heeft Tony ons allen daar nog even naartoe gebracht:) Na de Spaanse les door naar huis en toen vertelde Monica mij dat er thuis een pakje was gearriveerd! Yihieeeee(L) Sinterklaas was me toch niet helemaal vergeten! Een pakje met een echte Hema melkchoco letter D en verder superleuke sokken met allerlei Nederlandse dingetjes erop:D Lies een cadeautje en Perla en Tony ook elk een echt Sinterklaascadeautje! Superleuk en ook had ik al wel 1 cadeautje die trouwens ook superleuk was -een bedeltje voor aan mijn Ti Sento armband, een chihuahua hondje die al omgedoopt is tot kiwi:)- dit was toch wel superleuk! En natuurlijk de Pieten waren vast even de weg kwijt in Mexico maar aangezien ze wel Spaans spreken hebben ze toch nog mijn huisje gevonden al was het dan wel 2 dagen te laat;) na het pakje snel Tony ge-sms’t en Lies ook en toen echt heerlijk geslapen:)

Dinsdag waren we lekker een dagje vrij! Geen school, geen examen en dus kwam lies bij mij tegen 2uur na dus ook eerst lekker uitgeslapen te hebben en toen zijn we samen weer naar downtown gewandeld voor weer cadeautjes te kopen:) Ja we blijven hier maar bezig met al die cadeautjes, maar op woensdag hadden we dan ook een intercambio de regalos bij de Rotary dus even weer een cadeautje:) We moesten een cadeautje van 100 peso’s en we zijn eigenlijk al erg snel geslaagd:) het was heerlijk weer! Samen een ijsje gekocht die lekker op gesmuld en ik heb uiteindelijk een Mexicaans kussen gekocht en verder voor ieder apart, alle 6 –ik vond het zo leuk wilde het ook zelf hebben!- een kleine piñata gekocht voor aan de blazer! Superleuk allemaal en toen weer terug naar huis gewandeld, nog een filmpje gekeken en toen ging lies alweer naar huis en ben ik ook weer lekker gaan slapen:)

En op woensdag hadden we dan eindelijk onze eerste echte officiële final exam van het semester! Belachelijk.. Echt in één woord belachelijk! We komen aan op school, om 8uur begint het examen –veel te vroeg volgens ons dus- dan kom je in de klas, wij als exchange studenten schrijven onze naam en dan.. Inderdaad je probeert wel iets. Maar daar houdt het ook mee op. Boeken hebben we niet, leren kan dus niet, tellen doet het niet, boeien doet het dus ook weinig. We zijn erachter gekomen dat wij de ENIGE exchange studenten zijn in het hele district die nog naar school gaan. en die dus de final exams moeten DOEN! Dus ja.. In een woord belachelijk!

Wel nog voor het examen de cadeautjes aan Tony en Perla gegeven en die vonden de cadeautjes super dupper leuk! Lies had het dinsdag al gekregen van de Sint en die was er ook super blij mee!

Maar het was dus mijn eerste echte examen dus ik dacht goh Debb probeer eens iets:) Maarja als je dan ziet dat alle andere 5 exchangestudenten samen in een groepje voor je deur staan met hun armen over elkaar op hun horloge kijkend en een big smile op hun gezicht.. Ja, dan schiet je zelf ook in de lach en lever je het maar gewoon in;) Samen door gegaan naar Oxxo, koffie gekocht –ik natuurlijk niet, bah!- en toen gewacht even op de mama van Corentin. Die was er alweer om half9 en toen met ons allen –zonder Zsofia die nog een cadeautje moest hebben- naar Corentin zijn huis gegaan en daar een heerlijk ontbijtje gekregen van de muchacha:) Die aan het eind van het ontbijt enigszins beledigd was doordat Hanna, Lies en ik dus gewoon hielpen met de tafel afruimen.. Daarna met ons allen op Corentin zijn kamer en praktisch iedereen was aan het skypen met thuis! Iedereen had z’n laptop meegenomen en ik was met Mace aan het skypen, Hanna met een vriendin, Lies met Michiel haar vriendje thuis, Corentin met zijn familie en Flo. Die was aan het zeuren om American Footbal te spelen..:| Hmm.. Wij werden er nogal gek van allemaal en na een uurtje dus hem ook een pleziertje gedaan:)

Met ons 5en op de straat voor het huis met de bal overgooien, Ik jawel jaja Ik blijk een natuurtalent te zijn(A) Wie had dat gedacht:P Ik gooi nu al beter dan Flo:P Dus voor Flo was de lol er ook snel af dat ik in een keer de bal met een prachtige draai kon gooien en dus over op basketbal het spel dat meer voor hem dus is.. Ja. Drie keer niks voor ons dus terug naar de kamer en achter de computers;) Daarna werden Hanna en ik opgehaald en gingen wij dus samen naar Juriquilla. Hanna woont zo’n halfuur hier vandaan en ik zou woensdag avond eens gezellig een nachtje bij Hanna slapen:) Daar thuis gezellig gegeten en daarna gedoucht en omgekleed en na al dat gehaast weer snel door naar Queretaro om naar de Spaanse les te gaan. Met 2 grote Zara tassen op naar de Spaanse les vol met kerstcadeautjes die mooi ingepakt en al waren en toen na Spaans door met de taxi naar Zsofia haar huis. Daar aangekomen nog even mijn haar gestyled en toen veel te laat –dachten we- door naar Juriquilla.

Nou Juriquilla is een dorpje met fantastisch mooie wijken en dus ook prachtig grote huizen etc.! Maar.. Zoek maar eens naar een huis waar je het nummer en de straat wel van weet maaaar.. Ja dat is iets Mexicaans, de nummers in de straat staan allesbehalve op volgorde! Dussss Inderdaad een uur in de auto gezeten.. En we waren al te laat! Maar gelukkig uiteindelijk na wat telefoontjes toch het huis gevonden:) WAT EEN HUIS! Echt prachtig, supermodern en gewoon prachtig! Een joekel van een tuin met een grote trampoline die de jongens en Lies en Zsofia dus meteen uitprobeerden. Toen samen echt heerlijk gegeten en toen nog wat gedronken met mijn counselor en toen begon de cambio de regalos. Eerst waren de vrouwen samen aan de beurt, je gaat samen om een tafel staan met elk zijn eigen cadeautje, dan een grote dobbelsteen en die gooi je om de beurt. Bij elk cijfer hoort een opdracht, of drie keer naar links, 1 keer naar rechts, alleen jij mag met 1 iemand naar keuze wisselen en zo door. Ook nog een liedje, een Mexicaans liedje waar bij je door geeft en door geeft en door geeft en zingt en gewoon eigenlijk plat van het lachen ligt:P Na de vrouwen waren wij dus aan de beurt de exchange studenten:) Nou wij lagen helemaal plat van het lachen en het was nogal een gedoe! Uiteindelijk kreeg ik Lies haar cadeautje, het cadeautje dat ik zelf had uitgekozen haha een kleine sombrero, tequila en een shotglas:) Daarna nog gezellig nagedronken en onze cadeautjes uitgewisseld voor kerstmis en toen uiteindelijk tegen 2uur bij Hanna lekker warm in bed gekropen:) Hanna heeft zowaar een verwarming op haar kamer! Heeeerlijk zeg!

Nogal een korte nacht –zo’n 5uurtjes- en de volgende ochtend dus weer om 8uur op school.. Na het examen naar huis gegaan.. Iets gegeten en toen op m’n laptop. Hanna kwam later en die was boos.. ik eigenlijk ook.. Toen over thuis gepraat en samen gehuild en boos gedaan.. Toen samen als baby’s van vermoeidheid en kapot zijn echt heerlijk in slaap gevallen.. Toen veel te laat wakker geworden.. En moesten we alweer door naar Spaanse les! Samen naar Lies haar huis gegaan en toen met ons drieën naar Spaanse les. En ja.. Daar bleven we ook maar met ons drieën. Niemand was er vreemd genoeg.. Toen dus met ons drieën wel een gezellige les gehad, meer gepraat met de leraar, in het Spaans jawel en na de les, allemaal moe en stuk maar met onze bedjes nog ver uit onze gedachten door met Argel naar een concert. Flo kwam daar ook, Corentin zat in Celaya en Sofia.. Die was weer ziek ofzo, geen idee.

Het concert was in een super groot concertgebouw en het moest gaan over human rights. Nou daar kreeg ik weinig van mee maar het was op zich wel erg mooi. Eerst een modern ballet stuk, ja dat vind ik gewoon mooi dus dat was wel erg gaaf. Wat mis ik dansen trouwens erg.. Maar daarna een stuk van Afrikaanse muziek, tja niet echt mijn ding maar daarna Opera. Nou dat was ook wat haha de dirigent moest nogal een beroemd iemand zijn nou Lies en ik lagen helemaal in een deuk om de beste man! Hij maakte nogal aparte bewegingen dus ja;) Na het concert Lupita opgehaald, de vrouw van Argel en dus mama van Liesbeth en toen met Flo en Lies door gegaan naar een Taco restaurant, en ja dat om 11uur.. We waren kapot, op tv was er in het restaurant een belangrijke voetbalwedstrijd en dus geschreeuw en gegil in het restaurant was op zich wel lachen:) Want ja voetbal gaat diep bij die Mexicanen;) Toen belde mijn mama Argel van waar blijft Debby en dus om kwart over 12 uiteindelijk mijn bed in gekropen.

Vrijdag had ik er moeite mee. Heel erg zelfs! Hoppa in m’n Adidas trainingspak weer naar school, Fisica examentje –proberen te- maken en toen wilde ik eigenlijk door naar huis. Maar Perla vond dat veel te saai en toen dus een ontbijtje pakken bij Toks met Hanna Perla en mama Perla:) Was wel heel erg gezellig al was ik nog zo moe. Daarna door naar mijn huis met Perla en Hanna en eindelijk Pepernoten gemaakt! Was supergezellig alleen dat recept. Ja dat lag dus echt niet aan mij hé er was gewoon echt iets mis met dat recept! Dus onze fantasie gebruiken, wat meer melk, wat meer bloem, wat meer van dit en van dat en agh een ei stond helemaal niet in het recept maar dat kon er ook nog wel bij;) toen alles een uur in de koelkast en daarna dus aan de slag! Kleine bolletjes op de bakplaat en toen alles in de oven:) het hoorde er 20 minuten in en na 20 minuten vond ik ze En veel te groot En gewoon veel te wit! Nou uiteindelijk toch maar de oven uit gedaan en dus geproefd. ALLES behalve pepernoten! Het waren meer taaitaai koekjes:P haha tjaa.. Het smaakte wel hoor maar nee.. Nog GEEN Pepernoten;)

Toen heb ik me snel omgekleed en ben ik met Perla door gegaan naar de winkel. Daar aangekomen moest Perla een les geven en toen heb ik maar even meegedaan en dus een soort ja.. Geen idee hoe ik dit noem maar het is voor kerstmis:) Daarna kwam Hanna ook al en toen gingen we door naar de oma van Tony en Perla. Die lag in het ziekenhuis want die was van de trap afgevallen. Daarna doorgegaan naar huis en samen met Tony en Perla een film gekeken:) Daarna gezellig wat gegeten. Toen werd het weleens tijd om de bedden klaar te maken. Perla en Hanna zaten op het bed en Tony zat al op 1 van de 2 bedden die ik al had opgeblazen. Toen mijn eigen bed eens doen en ik druk het apparaatje aan en Tony maakt een domme opmerking ik kijk hem aan met dat ik mijn hoofd bijdraai gaat mijn lange paardenstaart naar het opblaasapparaatje en zit mijn haar VAST in het ding! Nou ken je dat dat men zegt ik zag mijn leven voorbijkomen?! Nou ik zag een boze mama voorbijkomen en derest van alle boze mensen op en een Debby met kort haar! Maar Tony vloog al op me af deed het apparaatje uit, hij haalde voorzichtig mijn haar uit het apparaatje en lag toen helemaal in een deuk! Samen ontzettend gelachen! En ja.. Tony kwam dus écht niet meer bij.

Tegen 2uur met Hanna en Perla in slaap gevallen en de volgende ochtend wakker gemaakt door een Tony die alweer helemaal fris gedoucht was en in een deuk lag om nu mijn shaggie gezicht van een kerel van 100 kilo die half op Hanna en mij sprong! Daarna alle drie ook maar snel gedoucht en toen heeft Tony ons afgezet bij de winkel. Daar moest Perla weer een les geven aangezien mama dus nu de hele tijd bij oma in het ziekenhuis was. Hanna zat achter een computer en ik was een vrouwtje van de winkel aan het helpen met dingen plakken en vouwen voor de winkel:) Om 2uur sluit de winkel en papa en mama waren er dus ook tegen 2uur. Daar nog even gezellig samen gezeten en alles af gevouwen en geplakt en toen met ons allen naar een Argentijns restaurant geweest:) Dat was echt super gezellig! Over van alles en nog wat gepraat en gewoon super dupper gezellig samen:) heerlijk vlees gegeten en daarna terug naar de winkel want Tony zijn mini stond daar nog en Hanna werd daar weer opgehaald. Toen door gegaan naar Oma haar huis, oma was inmiddels alweer thuis en wat heeft dat arme vrouwtje veel pijn.. Heel zielig.. Daar met Tony en Perla besloten naar de film te gaan en Lies ge-sms’t of ze mee wilde. Toen de film gepakt van 7uur en Lies en broer Argel gingen ook beiden mee. Het was een film.. Nou helemaal in Spaans, geen ondertiteling en dan Spaans van Spanje Spaans! Begreep er niet veel van.. ik zat tussen Perla en Tony in en die hebben me zoveel mogelijk geholpen tot dat Tony zelf de film zo ook niet meer kon volgen en we dus maar even de film uit zijn gelopen om popcorn en wat te drinken te halen. Hier heb je namelijk geen pauzes in films:) Na de film belden we naar mama dat we maar gewoon naar huis gingen en toen bleken papa en mama in Zaffaranchas:) Ja oké we komen wel even langs hoor;) Daar was het natuurlijk weer erg gezellig en gezellig met Perla aan de margarita’s en toen tegen 1uur weer naar huis:) aghjaa ik bleef nog maar een nachtje slapen;)

Doorgekletst tot 3uur met Tony en Perla samen, toen ging Tony maar eens slapen en toen nog met Perla doorgekletst tot vijf! We wilden beiden de lamp niet uitdoen en dus ja.. nogal lol:P Uiteindelijk deed ik de lamp uit, ze had mijn deken in gepikt! En toen lag ik weer in bed gaat die lamp knipperen en doen net zo vaag dus snel weer aan die lamp! Tegen 5uur waren we dus zooo moe.. En Perla moest nu de lamp uit doen en dus een paar stiften aan elkaar gekoppeld en zo de lamp uitgedaan:P wat een lol.. De volgende ochtend of middag;) Om 1uur hoor ik Tony en Perla desperate mijn naam roepen! Debby, Debby, Debby dan Perla we’re gonna die here! Ik schrik me wild, m’n maskertje van mijn ogen en om me heen kijkend, donde estaban? Perlitaa, Toniooo? Afueraaaa! Aah:D ik rennend in mijn pyjama door het huis heen de deur open doen, staat Perla voor de deur in ook pyjama en Tony alweer fris en bijna fruitig ernaast.. Perla had de poort opengedaan voor Tony en toen was de deur van het huis dichtgevallen. ik sliep nogal diep en ze hebben daar 10 minuten staan schreeuwen:P Daarna een lekkere douche gepakt, een toast gegeten met Perla en toen kwamen papa en mama thuis met ontzettend veel eten en boodschappen. Perla had een leuk koekjes recept gevonden en dus waren we van plan om alle ingrediënten te halen:D Maar Tony wilde ons helemaal niet brengen dus ging mama even mee:) Nou ik ben naar de mooiste supermarkt in Mexico geweest! Superama! Super netjes, gewoon bijna Hollands:) En daar dus alle ingrediënten gehaald en toen thuis het deeg klaar gemaakt. Maar toen kwamen we erachter shit het neefje is jarig we hebben een verjaardag en toen halsoverkop weg naar het huis van de andere opa en oma.

Daar gegeten samen en toen met Perla naar Gallarias om een cadeautje voor Marianne te halen mijn zusje hier want die was maandag jarig. Een armband met oorbelletjes gehaald was wel erg leuk:) Toen door naar mijn huis en Harry Potter in het Spaans gekeken met Michelle en Marianna..

Maandag weer een verassend examen waar ik letterlijk alleen mijn naam op heb kunnen schrijven en toen met Hanna gewacht op Perla. Met ons drieën naar Commercial een supermarkt en een stokbrood met kaas gekocht en dat samen klaar gemaakt en heerlijk ontbeten voor 14 peso’s met zelfs nog een yoghurtje erbij ook:D Hanna en ik hadden beiden een nieuwe mobiel nodig. Want.. Ja ik ben mijn mobiel ook alweer kwijt! Ik denk laten liggen in een taxi.. Al ben ik daar niet eens zeker van maar Hanna haar mobiel is stuk, Flo had hem al 2 weken terug in een taxi laten liggen en had vorige week al een nieuwe gekocht maar ik was hem dus kwijt vanaf woensdag en Hanna haar mobiel was stuk vanaf vrijdag. Dus samen met Perla en Dan naar Telcel. Daar de goedkoopste van de goedkoopste maar wel de mooiste van de goedkoopste uitgezocht:) Een Lg voor 18 euro met 15euro beltegoed, een kleurenscherm, polyfone ringtones en dat is het dan ook wel zo’n beetje.. Blits ding joh;) Hanna en ik liggen helemaal in een deuk als een van de 2 ringt en we hebben dezelfde en nu had ik maandag na Spaans al die van haar in mijn zak gestopt en zij die van mij;) Wordt nog wat:P

Na Spaanse les kwam Zsofia met mij mee naar huis om bij mij thuis te wachten op haar mama. Ik heb thuis mijn mama met van alles geholpen om de tafel mooi te dekken, eten klaar te maken etc. Het was Marianna haar 16e verjaardag en dus kwam er familie en mensen die ik nog niet kende met 2 jonge ventjes van 10 ofzo, die het beiden maar raro vonden ik hier Mariel in Nederland, maar aan het eind van een lang Spaans gesprek wou een van de 2 wel naar Rome op exchange;) We hadden een kaasfondue en als toetje een chocoladefondue, ik vind de Mexicaanse chocolade maar niks en heb er dus niet echt van genoten maar het verse fruit was wel heel erg lekker:) Daarna weer veel te laat naar bed maar wel een erg gezellige avond! En ze vond Perla en mijn cadeautje super leuk!

Vandaag na het examen meteen door gegaan naar huis ben gewoon zo moe dat ik eerst maar eens lekker ben gaan slapen:) Straks Spaanse les en dan ook weer vroeg naar bed denk ik;)

Lieve mensen zoals jullie lezen heb ik nogal een druk leven hier met vooral lol hebben en spontane dingen doen! Ik vind het heerlijk al zou wat meer slaap welkom zijn;) Maar dat komt wel weer, slapen kan ik derest van mijn leven nog doen! En ik ben maar een jaartje in Mexico dus ik moet er zeker van genieten! Aankomend weekend lekker naar Texas Winkelleeeeeeeeeeeeeeen(L) En met kerst ben ik nog niet helemaal zeker want nu heeft mijn Mexicaanse familie ineens 7 dagen van te voren besloten toch naar Veracruz te gaan maar dan wel om te vertrekken in de tijd dat ik in Texas zit.. Dilemma.. Mexicaanse dilemma’s.. Maar de liefste leukste familie Morales heeft mij al uitgenodigd om kerst bij hun te vieren dus op zich is dat niet zo’n probleem;)

Voor nu ga ik lekker verder genieten en nu eerst even een frisse waarschijnlijk koude douche pakken en dan straks naar Spaans:) Ik heb ontzettende zin in Texas en voor nu wens ik jullie allemaal al vast hele fijne kerstdagen! Hele fijne koude kerstdagen! Waarschijnlijk zit ik hier nog in een T-shirtje ofzo en dus jaa.. Mijn kerstgevoel is echt nog steeds zoek hier hoor! Soms denk ik dat hier nog maar net ben zo in die augustus tijd. Maar gelukkig gaat de tijd sneller dan ik denk;) In Texas op de 21e zal ik 5 maand euhm ja weg van huis zijn laat maar zeggen;) niet 5 maand dus in Mexico:D

Sorry maar dit keer totaal geen foto’s maar die komen wel weer! Dikke knuffels voor allen en geniet van de koude misschien wel witte kerst!:D

Te quieroooo!

  • 15 December 2009 - 22:39

    Mamalita:

    Hey, kanjer druk, druk en druk maar zorg voor een beetje nachtrust, wordt je duizelig van al die late uurtjes!:( Maar gelukkig heeft sinterklaas je huis gevonden en kwam toch alles goed, en ik zal pepernoten voor je meenemen met chocolade erop! Die heeft sinterklaas bij mij afgeleverd en je kent me, die deel ik misschien wel, haha:) Heel veel plezier In Texas, rond kijken en shop Texas niet leeg! Maar geniet vooral van heel veel gezelligheid deze weken, maar dat lukt geloof ik wel.... Geef Tony een kus dat hij je haar heeft los gehaald, foei bijna kort.... We hebben net het slablaadje gelezen, je staat prominent op de 4e pagina, zo leuk! En morgen kunnen we de vd halen dus als je lief bent, sturen we een kopietje, haha! Kan je laten zien hoe goed je bent in newsiesdansen. Maar dansen doen ze daar toch ook? Ga op zoek naar een salsa tent, goed voor je lijn en garant voor veel plezier!!!! Dag kanjer, ik ben super trots op je!!! Hou van jou van Almelo tot Mexico en tot gauw 7 april, zie je wel staan op Mexico City
    Hele dikke kus Mamasita;)

  • 16 December 2009 - 10:11

    Auke:

    WAAAAAAAAAT GEEN FOTO'S :wtf:
    Maar dat kan toch niet?

    Hier is alles oki, nog twee dagen en dan vakantie. Temperatuur is deze week onder nul en ik hoop op een elfstedentocht.

    Dat jullie als E-students wel naar school gaan is alleen maar goed. Als ik lees op welk tijdstip jij nu naar bed gaat begrijp ik ook in één keer waarom je zo moe en regelmatig ziek bent. Dat wordt in NL bijslapen geblazen.

    Alvast heel veel plezier in TX, maar dat zal vast wel lukken.

    Dikke Doei,
    Auke

  • 18 December 2009 - 18:19

    Diana :

    hoi Debbel het gaat super hé Hoezo moet je vroeg naar bed ,je bent daar om indrukken op te doen dus lange dagen is veel ervaring en indrukken.
    Dat van dat haar was wel een beleving hoor.
    Marell kun je al bijna rollen dus we hopen op sneeuw dan krijgen we dit jaar toch nog de verschrikkelijke sneeuwman op bezoek.
    Oja ze hebben eindelijk een huis hoi hoi hoi raken we ook tevens al die troep kwijt.
    De baby heeft Marell al een gekneusde rib geschopt ,Dus das wat minder voor haar.
    nou een fijne kerst gewenst van ons allemaal.
    Alleen maar genieten hoor.


  • 21 December 2009 - 14:11

    Auke:

    BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

    Het is koud in NL.
    Mariël is verhuisd van de zolder naar de logeerkamer.

    Grtz,
    Auke

  • 30 December 2009 - 19:45

    Macey:

    hoi debbs,
    schiet is op met dat volgende verhaal:P
    Kusjes (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Mei 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 47911

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2009 - 27 Juni 2010

Rotary Exchange Year

Landen bezocht: