Geen Sinterklaas dus maar vast de Kerstman pleasen - Reisverslag uit Querétaro, Mexico van Debby Veldhuis - WaarBenJij.nu Geen Sinterklaas dus maar vast de Kerstman pleasen - Reisverslag uit Querétaro, Mexico van Debby Veldhuis - WaarBenJij.nu

Geen Sinterklaas dus maar vast de Kerstman pleasen

Door: Debby Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Debby

22 November 2009 | Mexico, Querétaro

Dag liefste mensen in Nederland,

Ja ik dacht, laat ik maar weer eens beginnen met mijn blog schrijven:) Ondertussen heb ik een erg relaxed maar tegelijk ook een ontzettende vermoeiende week achter de rug. Okee eigenlijk was het gewoon mijn ‘normale’ Mexicaanse leventje en dan zonder het uitgaan dus ook wel lekker rustig:)

Okee mijn dinsdag begon eigenlijk wel slecht.. ik kwam mijn bed niet uit dus haasten maar wel op tijd. Toen weg om 7.13. Althans om die tijd stapten we de auto in alleeeen, de auto wilde niet echt mee werken.. Accu kapot! Dus snel naar de straat lopen een taxi stoppen en dus om 7.20 in de taxi en we moesten om 7.30 echt in de les zitten! Mama zei wel tegen die taxi chauffeur hoe laat we er moesten zijn enzo en het ging ook goed want die taxi scheurde weg en we waren gewoon netjes op tijd:)

Verder was mijn dinsdag redelijk normaal:) naar de gym na schooltijd met Liesbeth en Florian en Corentin en echt hard getraind! Heeerlijk eindelijk weer:) Spierpijn ook weer, dat is minder maar toch het voelt ook wel lekker. Aah en Perla en ik zijn samen op een dieet! Niks slechts meer eten ook geen alcohol meer drinken want dat zet dus ook ontzettend aan! En dus eindelijk echt beginnen met afvallen! Na de gym door naar Liesbeth haar huis en daar gewoon lekker gedoucht en genikst op dinsdag hebben we namelijk geen Spaanse les:) Mama haalde me rond 7uur op en toen thuis vroeg gaan slapen. Althans.. Dat was ik van plan! Ik sliep eindelijk, half dan hé ’s nachts is wel echt de tijd dat ik nog wel aan Nederland denk.. Krijg ik om 23.30 een sms van Marianna ja eerder vertrekken naar school.. Ik sliep EINDELIJK! Maar okee toen dus weer wakker en wakker gelegen tot 2uur dus woensdag echt stuk op school..

Woensdag ook gewoon om 7uur normale tijd vertrokken, zij is tenslotte iedere morgen te laat dus sorry maar dat was gewoon belachelijk. Uiteindelijk hoefde ze ook voor niks niet eerder op school te zijn! Tegelijk met Flootje op school gearriveerd en even samen geklaagd over zijn familie. Zijn familie is namelijk de volgende waar ik naartoe ga en op zich zijn ze okee maar ik ben zo gewent dat mama mij altijd brengt en haalt wanneer zij kan en Flo zijn ouders zijn altijd thuis, werken ook thuis maar halen hem gewoon nooit op of brengen anders dan naar school en van school.. Hmm dan woont hij ook nog eens helemaal aan de rand van de stad dat de taxi’s ook nog eens duur zijn..

Het derde uur in een keer weer een kerkdienst en die was zowaar leuk! Okee als je het verstaat allemaal lach je mee.. dus voor mij was het minder leuk maar derest heeft veel gelachen!

Woensdag middag dus weer eerst naar de sportschool en weer helemaal stuk, nu ook mijn armen getraind en verdorie nog aan toe dat deed pijn! Na de sportschool weer mee met Lies naar haar huis, heel snel een douche gepakt snel iets gegeten en toen door naar Spaanse les. De Spaanse lessen zijn heel erg dicht bij haar huis daar kun je gewoon lopend naar toe dus vandaar dat ik ook zo vaak bij haar ben voor de Spaanse lessen zo na schooltijd:) Na Spaanse les haalde mama mij weer gewoon op en toen nog even gezellig geklets met Michelle en Juanjose en toen tegen 10 weer naar bed:) Tegen kwart voor 10 keek ik op de klok en aah dit is bijna mijn Mexicaanse bedtijd dus snel wassen omkleden en lekker mijn bedje in:)

Ik heb het trouwens niet meer zo koud hier! De nachten soms nog wel maar een paar extra dekens nu zo’n 7 helpen echt wel:) En verder een dikke trui ook;) en daarnaast ik ben nog steeds niet naar het politie bureau geweest! Waarom.. Omdat ze geen idee hebben hoe! Jaa inderdaad wtf! Maar okee deze week ga ik zowiezo! Dat moet toch gewoon kunnen! En nog wat.. Ik mis mijn Camera ontzettend! Liesbeth wordt gek van mij als stomme Chinees die overal foto’s van wil maken;) Lies je camera, aah Debby dat ik niet eens interessant! Ja echt wel! Nou jij maakt veel te veel foto’s! Liesbeth het is digitaal verwijder het dan nadat ik ze heb:)

Donderdag vind ik een rotdag! Op school was het allemaal redelijk normaal ondanks dat ik wel in slaap was gevallen bij geschiedenis.. Ja, ik was dus in slaap gevallen op tafel met m’n gezicht in mijn armen en de lerares had gezegd, aah Debby is al dood aangezien we het over doden hadden als onderwerp.. Verder de klas in een deuk, niemand maakte mij wakker ik werd er ook niet wakker van.. Maaaaaaaaar toen! Het brandalarm! Oftewel iemand die met een koebel door de school heen loopt.. Iedere maand hebben we dat hier en het is echt stom, iedere maand klagen ze ook weer dat we langzaam zijn en toen was ik ook nog mijn klas kwijt, loop ik daar als verdwaalde Hollander tussen al die kinderen op het schoolplein vol met kinderen, Coco komt overal boven uit die zag ik dus staan en die heeft mij mijn klas gewezen, er snel naar toe gerend en toen stond ik ook nog eens niet op mijn plek en ja.. DRAMA! Maar okee donderdag vind ik een rotdag omdat het gewoon een erg drukke dag is enzo en dat is niet normaal in Mexico:) Want op Donderdag begint de Spaanse les om 5uur en we zijn uit van school om –met gym- 4uur, dan kan mama mij pas om half5 ophalen en dat is dus drie keer niks! Dus op donderdag ben ik niet naar de gym geweest, ondanks een boze Flo en ja Donderdag was Liesbeth er ook niet die had nu haar schorsing van het te laat komen en dus anders ook alleen.. Maar geen excuus om geen sport te doen hoor:) Mama haalde ons om half3 op en dus naar huis iets eten en toen om 4uur al weer weg naar Spaanse les later kon mama ons jammer genoeg niet brengen.. En met we.. Sofia en ik. Sofia heeft haar enkel dus gezwikt en nu loopt ze mank, de dokter zegt 15 dagen niks doen, niet naar school, echt niks, nou aan dat niet naar school houdt ze zich redelijk.. Donderdag na schooltijd stond ze op het schoolplein:S Ja inderdaad dan had ze ook wel gewoon naar school kunnen gaan! Ze was er alleen om met iemand te praten van haar klas ofzo.. Maar okee toen wou ze met mij mee haar mama kon haar anders niet brengen naar Spaanse les en aangezien mijn mama en haar mama beste vriendinnen zijn.. Ja inderdaad.. De Spaanse les was wel erg leuk, ondanks dat ik super moe was! Na de Spaanse les mee met Sofia in de taxi naar haar huis, mama kon mij niet ophalen, en toen haalde mama mij op om 8uur bij haar huis:) Door naar huis en meteen op de crosstrainer! Jaaa ik moest wel iets doen van mezelf! Dus een halfuur op de crosstrainer en ik was stuk.. Maar het voelde toch goed iets te hebben gedaan!

Vrijdag naar school in trainingsbroek, mijn Adidas sneakers, ik zag er niet uit was veel te moe maar toch het maakt me ook allemaal niet uit hier in Mexico! Het was een rustig dagje en na schooltijd ging ik met Liesbeth mee naar huis om een film te kijken met mensen uit haar klas. Montze, Marco en Gavito, verder waren er nog haar Primo Gavito en haar Hermano Argel. Samen de film 13 going on 30 gekeken en dus gewoon een meiden film! Was wel gezellig al heb ik weinig van de film gezien:) Daarna gingen haar klasgenoten al naar huis en bleven lies en ik op haar kamer maar even tv kijken en we hadden beiden onze laptop en dus lekker niks doen.. Daarna de broer en de neef en een of andere vriend zaten in de muziek kamer en daar dus even naartoe gelopen:) Die kamer stond vol met rook en ze dronken bier voor Naco’s haha ofwel een fles van drie liter goedkoop aso bier;) Maar toch ik werd alweer opgehaald wat ik eigenlijk niet zo erg vond en toen nog gezellig met Michelle gekletst:) ik was kapot.. om 1uur uiteindelijk gaan slapen we hadden nogal wat bij te kletsen!

Heerlijk uitgeslapen! Eindelijk weer een keer en toen gezellig met de familie ontbeten en toen een nog even op de crosstrainer weer een halfuur en toen een douche genomen, toen een uurtje met de kleine schattige lachebek Sofia gespeeld die hier nu ook alweer zo’n 3 weken woont en toen kwam Lies alweer:) Samen met mama en Cathrin naar Plaza del Americas geweest, Liesbeth had een tanden borstel en pleisters voor haar blaren op haar voeten etc. etc. Mama moest zelf ook wat hebben daar en ook nog even boodschappen doen. Was wel erg gezellig. Daarna weer naar huis en toen met de familie gezellig gegeten. Daarna nog even met Lies tv gekeken en toen snel omgekleed en ook nog mijn hand gebrand aan de styler.. Een blaar op mijn vinger nu.. hand in koud water, een of andere poeder erop en alles en toen door naar een feestje met de familie.

Het feestje was van de zus van Miriam de mama van Sofia –al was Sofia zelf er niet, aaah wat jammer.. maar die zat in Celaya:)- het was een feestje om haar tandarts praktijk aan huis te openen. Er was een zanger die was eigenlijk wel super goed en het was gewoon erg gezellig:) Miriam is echt een schat! Ze doet me haast aan jou denken mama! Het was gewoon erg gezellig en Sofia heeft lekker echt iets gemist! Daarna tegen 10uur naar huis we waren er ook al om 6uur en toen met Liesbeth samen in bed gekropen en Twilight1 gekeken. Ja nu praat iedereen over Twilight2 en Liesbeth en ik hadden deel1 nog niet eens gezien dus dat moesten we wel even doen! Auk dit is een goeie althans Lies en ik vonden het een erg prettig beeld om naar te kijken hoor:) En jajaaa! Wie had dat gedacht, Liesbeth is NIET in slaap gevallen! Dus echt gezellig een film met LIES gekeken:D

Vandaag was een erg gezellige en leuke dag! Vanmorgen om half10 eruit met Liesbeth en om half11 waren we bij Perla:) En jaa hoor, mama deed de deur open, de jongens sliepen nog en gelukkig Perla stond al wel onder de douche:) Dus Liesbeth en ik de jongens wakker gemaakt –niet al te subtiel hoor;)- en toen hebben Lies en ik maar even tv gekeken met een appeltje aangezien wij nog niet ontbeten hadden omdat wij dat met de familie dus zouden gaan doen:) Toen een uur later uiteindelijk vertrokken en eerst ontbeten. Gezellig met ons 7en ontbeten aangezien papa dus in China zit:) Daarna door naar Sam’s en kerstinkopen gedaan!:D:D

Wat een KERST spullen hier! Ja alleen spullen.. Ik vind gewoon de kerstsfeer echt niet hoor! Het is warm! Echt warm! ’s Nachts en ’s ochtends is het heel erg koud maar echt overdag gewoon weer 25 tot 30 graden hoor! Dus dan sta je daar buiten, tussen al die heerlijk geurende kerstbomen! In een jurkje een legging en op je birkenstocks met een zonnebril op je neus.. Nou wat een kerstgevoel:P Maar wel erg leuk hoor! Ieder jaar hebben ze eigenlijk een kunstboom maaaaar Flo wou een echte dus kochten we een echte! Wat een gedoe.. uiteindelijk 1 gekozen zonder Tony die stond 10 meter verder aangezien hij ontzettend allergisch is voor bloemen, bomen en alles wat groen is en leeft en toen naar binnen voor de versiering:)

Wat een spullen zeg! En wat ontzettend leuk:) Bij het ontbijt hadden we onze kerstbomen van thuis beschreven en ik vertelde dus ook welke kleuren de mijne had en dat hij vol hing met ballen enzo toen nog een foto van de boom laten zien op mijn mobiel, ik had nog een foto van het gala van vorig jaar met een Melvin die kleiner is dan de boom en een nog kleinere ik daar naast en de boom vonden ze erg mooi maar Flo vond het absoluut geen kerstkleuren! Die traditionele Duitser ook.. uiteindelijk zijn het wel ONZE kleuren geworden:D Mama vond het ontzettend Bonita en dus Perla, Lies en ik ook en ook Tony en Corentin en dus ja.. Blauw, groen, oranje, rose, paars en rood:) Rood omdat Flo toch een beetje kerstige kleuren wilde en verder dus lekker vrolijke kleuren! Alles afgerekend na een uur door die winkel te hebben gewandeld en toen waren we van plan onze boom op te halen..

Maaaar die boom moest dus mee op het dak en degene die wij hadden uitgezocht was open en niet ingepakt en die konden we dus niet zo meenemen.. Nou naar binnen dus en ja, hoe kun je nu een boom uitzoeken als die dicht is ingepakt! Okee een grote dikke groene niet bruine boom uitzoeken dus! Staan we daar een kwartier te koekeloeren.. Tony komt binnen gewandeld pakt er een dikke uit en echt heel groot en toen iedereen jaa jaa die is goed:D Tony snel weer naar buiten en toen eindelijk dus een boom! Toen nog de boom van onder een beetje afgezaagd en een kruis eronder gemaakt zodat hij staat en toen op het dak met dat ding en door naar huis!

Thuis eerst alle snoeren eromheen afgehaald en toen alle lampjes er eerst in, dat deden Flo en Coco terwijl Perla, Lies en ik alle ballen voorzagen van een haakje:) WAT EEN BALLEN! We hadden er wel erg veel gekocht.. haha en mama had voor ons ook nog een aantal ballen gekocht in dezelfde kleuren en toen ja.. het waren er nogal wat;) Mama was bezig met de linten in een strikje te maken voor in de boom en Tony zette wat muziek op. Okee kerstmuziek hadden we niet dus het werd gewoon lekkere reggaeton en Alejandro Fernandez en dus nog steeds niet echt een kerstsfeer..

De boom werd ook buiten opgezet aangezien het of de boom was of Tony dus buiten met dat ding en het was warm, zonnig, blauwe lucht en dus GEEN kersgevoel! Reggeaton, salsa van alles behalve kerstmuziek en dus nog minder een kerstgevoel.. Een Flo die bleef zeggen aah ik vind dit zo leuk ik vind dit zo leuk en dus toch wel erg veel plezier:) uiteindelijk was ik er over uit.. Je hebt niks nodig voor een kerstgevoel behalve mensen om je heen waar je gek mee bent en die gewoon familie voor je zijn:) Er is op het moment een reclame op tv die maar blijft zeggen dat een kerst geen kerst is zonder je familie, trieste exchange studenten maar nee, ik HEB hier een familie! Meer dan 1 zelfs:) Het was echt wel heel erg gezellig! We zijn in totaal zo’n 2uur of misschien wel 3 bezig geweest met de boom en hij is echt heel mooi geworden:) Alles in huis is al versierd voor kerstmis! Super leuk allemaal!

Na de boom samen een film gekeken en gewoon gezellig samen gezeten. Tegen 7uur pakten Lies en ik een taxi naar mijn huis en daar zitten we nu dus samen op het bed:) Liesbeth word zo opgehaald en dan ga ik lekker slapen:)

Ja lieve mensen ik weet het, bij jullie eerst nog Sinterklaas maar aangezien ze die hier niet kennen en aangezien wij het uiteindelijk ook niet samen vieren met de exchange studenten moet ik het hier ook maar doen met kerst:) Okeeeee niet helemaal want ik heb wel een Sinterklaascadeautje van mama! Ik kreeg vrijdag EINDELIJK mijn pakje aan hier in het verre Mexico! De postbodes hadden nogal wat vrije dagen en toen maar een dag van we willen niet werken en dus kwam het pakje vrijdag pas aan in plaats van op de 11e ofzo.. Maar okee ik heb nu dus mijn lekkere grote sjaal van H&M eindelijk hier en een blouse heeeerlijk! En ook nog een super lieve kaart van mama en Macey en een pasfoto van Macey en ook nog een jajaaa een Sinterklaas cadeautje in een Pietje verpakt! Super leuk dus allemaal! En ooh ook nog Nederlands lint waar ik meteen mijn blazer maar mee heb opgepimpt aangezien die steeds meer nationaliteiten krijgt en het Nederlands zo.. weinig word.

Lieve lieve mensen ondanks de lieve mensen hier mis ik jullie ook nog wel hoor.. Macey die alweer Pietje is en alles maar okee op 5 december zal ik geen trieste avond hebben want ik ga naar Alejandro Fernandez! De Mexicaanse Hazes zo’n beetje denk ik.. of nee toch meer Borsato:) Gewoon erg Mexicaans en dus gaat dat gewoon erg leuk worden!

Nou lieverds in Nederland, ik ga over een maandje alweer naar Texas en ik krijg net een Mail van die liefste zus van Nederland dat ik de tijd helemaal verkeerd tel want dat ik echt al over 6 maanden en 2 en een halve week terug kom en helemaal niet over 7 maanden! Haha nou Mace ik zie je in ieder geval alweer over een tijdje en inderdaad dan gaan we de H&M weer leeg kopen samen maar eerst lieverd ga ik echt Texas onveilig maken!

Te quierooo mucho a todos! Besos y un abrazo Debby en Mexicooooo(L)

En de foto’s staan weer op http://picasaweb.google.nl/debby0546 en nee ik weet het, het zijn er niet zo veel maar beter dan niets..

  • 23 November 2009 - 06:25

    Auke:

    Hey Deb,

    Dat was weer een heel stuk om te lezen maar vooral om te schrijven. Overigens als je reiskosten maakt voor school (taxi) wordt deze vergoed door de rotary. Mariël krijgt in Nl ook deze kosten vergoed. Kan ook niet anders want als je van 100 eurie zakgeld ongeveer 65 eurie kwijt bent aan reiskosten om op school te komen dan hou je erg weinig over.

    Zie je later,
    Auke

  • 23 November 2009 - 08:49

    Jose:

    Hallo,
    wel supper mooie bomen
    marianne in nu in china
    waar hebben jullie dat toch van.kus jose

  • 23 November 2009 - 11:42

    Diana:

    Hoi Debby Zo te lezen heb je het nog steeds druk en je ik hebt ook al zin in de kerst, ik kan het niet af wachten dat het zo ver is met alle kerst spullen voor de dag halen,maar we hebben een probleem alle spullen staan achter de schotten in Marell d'r kamer achter al die verhuis
    zooi,ik maak me daar niet zo heel druk over hoor "kopen we toch gewoon
    nieuw"
    Eerst Sinterklaas vieren Ik zal niet verklappen wie ik getrokken heb bij jullie thuis.Ze zijn best nieuwsgierig hoor.
    Veel plezier daar en ga eens op zoek naar namaaksneeuw misschien krijg je dan toch nog het echte kerst gevoel.
    kusjes en groetjes van mij en de rest

  • 23 November 2009 - 11:58

    Auke:

    Ik heb je verhaal nog maar een keer gelezen. Jij in campingsmoking naar school, het moet niet erger worden :) Bovendien trek je leuke kleding vooral voor jezelf aan, niet voor iemand anders. Dat jij zo moe bent snap ik echt niet, of hakken die feestjes er zo in dat je een hele week moet bijkomen.

    Jij zei dat het schoolniveau in MX lager was dan in NL. Dan is het toch vreemd dat jij een heel dramatisch rapport haalt en Mariël in 5 VWO een prachtig rapport heeft gehaald.

    Afgelopen weekend de eerste sinterklaasuitvoeringen gezien. Toon met Macey, Mariël en Tirza. Heel erg mooi en geslaagd.
    Jij al in de kerstsfeer, het lijkt Obelink wel.

    Veel plezier en sportze en succes met je spaanse les.
    Auke

  • 23 November 2009 - 21:53

    Mamalita:

    Hey kruimel, kerstballen in de zon, wat zal het mooi glinsteren:) Moet toch wel heel erg mooi zijn om samen Stille nacht, heilige nacht te zingen!! Florian kan het vast in Duits! Enne mocht het niet lukken, dan sturen wij toch een cdtje naar jullie?! Hebt ge wel een mooi kerstkleedje??? Ti amo Mamalita

  • 23 November 2009 - 21:57

    Mamalita:

    Ik zie net de foto's pas maar wat een super boom!! Hij lijkt echt op onze, helemaal goed!! En die hond, brrrr helemaal fout, haha!! Wat een zwabber!!! Zielig zeg zo'n truitje met 35 graden!
    Maar de foto's van de kerstspullen zijn super, zit ik ijskoud Mariel kerststerren aan te wijzen, haha, ze hebben zelf massa's van die dingen!
    kusjes, mamalita

  • 24 November 2009 - 16:21

    Oom Robert:

    Hey Debs,

    Kwam iets leuks tegen op See YouTube - Joris Linssen & Caramba. Mexicaanse muziek met NL teksten. Hoop dat je het leuk vindt. Veel plezier.

  • 05 December 2009 - 08:57

    Auke:

    Hey Debby,

    Ik denk dat je het heeldruk hebt met andere dingen maar deze trouwe lezer van jouw site mist jouw verhalen :(

    Kuzzzzzzz
    Auke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 28 Mei 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 47908

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2009 - 27 Juni 2010

Rotary Exchange Year

Landen bezocht: